۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۸
کد خبر: ۵۱۹۷۳۶
آیت الله کعبی:

مسجد نقطه آغاز ساخت جامعه اسلامی است

نماینده مجلس خبرگان رهبری مسجد را نقطه آغاز ساخت جامعه اسلامی دانست و گفت: باید تلاش کرد تا مساجد، مردم پایه و ولایت مدار باشند.
آیت الله عباس کعبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا آیت الله عباس کعبی در همایش مسجد قرارگاه مدیریت جامعه اسلامی که عصر امروز در سالن همایش های شهرداری قم برگزار شد با اشاره به نقش مساجد در تداوم انقلاب عنوان کرد: راه حفظ و تداوم انقلاب و حفظ و جهانی کردن پیام تشیع، احیا و بازگشت به مسجد است.

وی افزود: تشکیل قرارگاه های فرهنگی مساجد سنگ بنای جدیدی در جهت احیا و بازگشت به مسجد به منظور تقویت ایمان، معرفت دینی، تقوا، اخلاق، بصیرت، مهارت افزایی و تعمیق معارف اهل بیت(ع) در جامعه اسلامی محسوب می شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مسجد نقطه آغاز ساخت جامعه اسلامی است و گسترش اسلام و انقلاب نیز در سایه فعالیت شبکه مساجد صورت گرفت.

وی اضافه کرد: از زمانی که مساجد رها شدند و یا کمتر به آنها توجه شد، تهاجم و نفوذ فرهنگی و چالش های مربوط به آن شدت گرفت و راه حل رفع این معضلات، بازگشت به مسجد با برنامه و تشکیلات قرارگاهی و با محوریت امام جماعت مساجد است.

آیت الله کعبی تشکیل قرارگاه های فرهنگی مساجد را یک حرکت بزرگ فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: بعد از گذشت چهاردهه از انقلاب اسلامی که برخاسته از مساجد بود، طرح فرهنگی بزرگی ارائه شده است که اجرای آن می تواند مساجد را از مهجوریت خارج کرده و مشکلات و آسیب هایی که به سبب دوری از مسجد در جامعه به وجود آمده است درمان کند.

وی ادامه داد: نگاه قرارگاهی به مسجد سبب می شود تا امام جماعت به عنوان فرمانده و محور این حرکت فرهنگی، پایگاه های بسیج به عنوان پشتیبان و مجموعه ای از کارگروه های فرهنگی به کار فرهنگی مشغول شوند که حاصل آن ساخت جامعه بر مدار تقوا خواهد بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: باید تلاش کرد تا مساجد مردم پایه و ولایت مدار باشند و مردم خودشان برنامه های فرهنگی مسجد را اجرا کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: مسجدی که از ولایت جدا شود در نهایت شبیه مساجد آل سعود و در خدمت اسلام آمریکایی خواهد بود و خود به کانون فتنه و یک آسیب فرهنگی تبدیل می شود چراکه ولایت روح اسلام است و این روح ولایتمداری باید در مسجد حاکم باشد.

آیت الله کعبی ابراز کرد: شبکه عظیم مساجد در سراسر کشور به وسیله این طرح بزرگ به یکدیگر متصل می شوند که باید نخ تسبیح و حلقه اتصال این مساجد، ولی فقیه و مراجع تقلید باشند.

وی با اشاره به برنامه ریزی دشمن برای تبدیل قم به آنتی تز انقلاب اظهار کرد: همانگونه که انقلاب برخاسته از قم است، دشمن تلاش می کند تا با برنامه های خود، این شهر را به محور مقابله با نظام اسلامی تبدیل کند و برای رسیدن به این هدف برنامه های مانند ایجاد تفرقه در بین امامان جماعت مساجد، جدا کردن حوزه از نظام، انقلاب زدایی از حوزه علمیه، بی اعتنایی به مساجد و تقویت جریان روشنفکر و سکولار در حوزه های علمیه را در دستور کار قرار داده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حوزه باید پشتیبان فکری، معنوی، اخلاقی و محتوایی مساجد باشد و مسجد از طریق به کار بستن این محتواها و ارائه برنامه های جذاب، به پایگاه دل ها تبدیل شود.

آیت الله کعبی در پایان خاطرنشان کرد: قرارگاه های فرهنگی مساجد باید تلاش کنند تا  با پایش فرهنگی- اجتماعی محله و طراحی محله مسجد محور، محله ها را مدیریت کرده و آسیب های فرهنگی و اجتماعی را از بین ببرند./872/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات