۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۵۱۹۷۴۲

چند خبر کوتاه از خوزستان

نشست آیت الله حیدری با مسؤولان پلیس فتا، تغییر محل برگزاری دعای عرفه از معراج شهدا به مصلای بزرگ شهرستان کارون و تجلیل از حافظان قرآن مؤسسه قدر شهرستان هویزه چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری امروز در مصلای امام خمینی(ره) با مسؤولان پلیس فتای خوزستان دیدار کرد.

در این نشست نخست مسؤلان پلیس فتا گزارشی از فعالیت های این مجموعه طی چند ماه گذشته ارائه داده و به بیان فعالیت های خود پرداختند.

 در ادامه نیز آیت الله حیدری با اشاره به اهمیت جایگاه ویژه پلیس فتا از زحمات این مجموعه تشکر نمود.

تغییر محل برگزاری دعای عرفه از معراج شهدا به مصلای بزرگ شهرستان کارون

حجت الاسلام محمد پشم فروش، مسؤول هیأت انصارالمهدی (عج) اهواز با اشاره به برگزاری هفتمین دعای عرفه این مجموعه در سال های متوالی در معراج شهدای اهواز گفت: امسال با توجه به گرمای شدید و درخواست مؤمنین این مراسم در محلی که شرایط سرمایشی مناسب را داشته باشد، برگزار خواهد شد.

مسؤول هیأت انصار المهدی (عج) اهواز اعلام کرد: برنامه دعای عرفه سال ۹۶ در مصلای شهر کارون و با حضور مردم شهید پرور اهواز و کوت عبدالله پنجشنبه ۹ شهریور برگزار می شود.

حجت الاسلام پشم فروش افزود: این مراسم با حضور حجت الاسلام والمسلمین حاجتی، امام جمعه موقت اهواز به عنوان سخنران و قرائت دعای شریف عرفه با نوای حجت الاسلام شحیطاط از ساعت ۱۵ عصر آغاز می شود.

وی در پایان گفت: در برنامه ان شاءالله میزبان شهدای تازه تفحص شده و گمنام دفاع مقدس خواهیم بود.

گروه سرود مدافعان حرم حوزه هنری خوزستان عضو می پذیرد

محمد غدیرزاده معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری خوزستان اظهار کرد: واحد موسیقی حوزه هنری استان با تشکیل و راه اندازی گروه سرود مدافعین حرم جهت اجرا در سطح شهر، همایش ها و کنگره های استانی و ملی از طریق انجام تست های اولیه و آموزش های لازم عضوگیری می کند.

وی شرایط و امتیازات شرکت در گروه سرود مدافعین حرم  حوزه هنری خوزستان را شرکت در آزمون تعیین سطح، داشتن صدایی توانمند و ظاهری آراسته و عضویت در گروه سنی ۱۶ تا ۲۰ سال ، برگزاری اردوهای چند روزه آموزشی با حضور استادان مطرح، اجرا در جشنواره های هنری درون استانی و کشوری و ساخت نماهنگ و پخش آن در رسانه ملی و فضای مجازی دانست.

غدیرزاده ادامه داد: جوانان و نوجوانان علاقمند می توانند جهت ثبت نام به روابط عمومی حوزه هنری واقع در امانیه خیابان دز شرقی بین لقمان و عارف حوزه هنری خوزستان مراجعه کنند.

تجلیل از حافظان قرآن مؤسسه قدر شهرستان هویزه

میثم ساکی، مدیر مؤسسه قرآن قدر شهرستان هویزه گفت: برای پایان دوره تابستانه حفظ قرآن حفاظ مؤسسه، یک محفل انس با قرآن همزمان با دهه ولایت در شهرستان برگزار می ‌شود.

وی با بیان اینکه در این مراسم از ۷۰ حافظ قرآن تجلیل و گواهی پایان دوره به آنها اعطا می‌شود، افزود: این قرآن آموزان در دوره تابستانه موفق به حفظ ۱ جزء تا ۴ جزء قرآن کریم شده‌اند.

مدیر مؤسسه قرآن قدر شهرستان هویزه اعلام کرد: برگزاری این محفل انس با قرآن با حضور قاریان و حافظان قرآن استان و شهرستان همراه خواهد بود.

ساکی گفت: دوره ‌های مؤسسه قرآن در دو بخش عمومی شامل روخوانی، روانخوانی و حفظ قرآن دوره تخصصی که شامل آموزش مربیان روستا در حوزه قرآن و معارف است، برگزار می‌ شوند.

این فعال قرآنی با اشاره به برنامه ‌های مؤسسه در حوزه معارف اهل بیت(ع) بیان کرد: چند طرح در حوزه عترت در قالب برگزاری کارگاه آموزش معارف اهل‌بیت(ع) در دست اقدام است. این کارگاه‌ ها در مناسبت ‌های مختلف به تناسب موضوعات برگزار خواهد شد.

وی در پایان گفت: تعداد ۵۰۰  قرآن ‌آموز در شعب مختلف مؤسسه قرآنی قدر هویزه مشغول فراگیری قرآن هستند./۹۴۵۶/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات