۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۵۱۹۸۴۶
آیت الله طباطبایی نژاد:

قدرت اجتهاد و تفکر فراتر از درس خواندن و مدرک گرفتن است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان بر لزوم عمق بخشیدن بر علم دانشجویان تأکید کرد و گفت: قدرت اجتهاد و تفکر فراتر از درس خواندن و مدرک گرفتن است .
آیت الله طباطبایی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان امروز و در دیدار با رؤسا و معاونین واحدهای صنعتی جهاد دانشگاهی از تلاشهای جهاد دانشگاهی تقدیر کرد و گفت: از زمانی که تعداد زیادی از بیماران برای درمان به خارج از کشور اعزام می شدند، زمان زیادی نگذشته و این از برکات انقلاب اسلامی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: جهاد دانشگاهی باید در راستای غنای آموزشی دانشگاه ها تلاش کند و نیاز های آموزشی کشور را احصا کند.

آیت الله طباطبایی نژاد خاطر نشان کرد: به فرموده مولا علی (ع) «أَعلَمُ النّاسِ مَن جَمَعَ عِلمَ النّاسِ إِلى عِلمِهِ؛ داناترين مردم كسى است كه دانش ديگران را به دانش خود بيفزايد.»

وی تصریح کرد: باید این تفکر را در ذهن جوانان و دانشجویانمان نهادینه کنیم که ما می توانیم و باید بهترین تکنولوژی ها را داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: متأسفانه روح تنبلی در میان جوانان ما تسری پیدا کرده و به گونه ای شده که باید همه چیز را آماده در اختیارشان گذاشت.

امام جمعه اصفهان افزود: تب مدرک گرایی متأسفانه دانشگاه های ما را از درون تهی کرده و سبب شده برخی دانشجویان ما پس از فارغ التحصیلی حداقل های رشته خود را بلد نیستند.

وی تأکید کرد: جهاد دانشگاهی باید در جهت غنای علمی و فکری دانشگاه ها تلاش کند و روحیه امیدواری،اعتماد به نفس و خود باوری را در بین دانشجویان گسترش دهد.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان این مطلب که قدرت اجتهاد و فکر کردن فراتر از درس خواندن و مدرک گرفتن است، خاطر نشان کرد: ما باید دکتر و مهندسی به جامعه تحویل دهیم که قدرت استنباط و اجتهاد داشته باشد؛ زیرا درس خواندن و مدرک گرفتنِ صرف، بار علمی کشور را افزایش نمی دهد./1305/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات