۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۵۱۹۹۱۷
مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی مشهد:

فعالان مساجد برای توسعه فرهنگی منتظر اعتبارات دولتی نمانند

مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) با اشاره به اینکه در عرصه فرهنگی از اول انقلاب تاکنون همیشه منتظر اعتبارات دولتی بوده‌ایم، گفت: فعالان فرهنگی و مسجدی باید برای توسعه فرهنگی منتظر اعتبارات دولتی نمانند.
حجت الاسلام محمدجواد نظافت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدجواد نظافت، مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی (عج) خراسان رضوی، امروز در همایش اصحاب مسجد که با حضور فعالان مسجدی در مسجد انقلاب بجنورد برگزار شد، اظهار داشت: فعالان عرصه فرهنگی باید همیشه فعال و پویا باشند و به امید اعتبارات دولتی فرصت مبارزه فرهنگی را از دست ندهند.

وی افزود: در عرصه فرهنگی و مبارزه فرهنگی باید فرصت را غنیمت شمرده و بدون هیچ چشمداشتی کار فرهنگی انجام دهیم؛ ازاین‌رو نباید منتظر پاداش و قدردانی بوده و در راه هدف مبارزه فرهنگی کوتاهی و کاهلی کنیم.

حجت‌الاسلام نظافت با بیان اینکه در عرصه فرهنگی و مبارزه با تهاجم فرهنگی مساجد نقش پررنگ و مؤثری دارند، اضافه کرد: مساجد به عنوان سنگرهای محکم، مردم و به‌ویژه جوانان را در نبرد حق علیه باطل یاری کرده و آنها را از انواع آسیب‌ها مصون می‌دارند.

وی ادامه داد: فعالان فرهنگی و مسجدی نباید اجازه دهند این سنگرها خالی از جمعیت بمانند؛ بلکه آنها باید زمینه و بسترهای لازم را برای حضور بیشتر مردم به‌ویژه جوانان در مساجد فراهم کنند تا آنها با ارتباط قلبی خود با ذات باری تعالی به آرامش واقعی که حلقه مفقوده زندگی دنیوی است برسند.

حجت‌الاسلام نظافت تصریح کرد: در این راستا باید امام جماعت، هیأت امنا و خادمان مساجد به عنوان سه رکن اصلی مسجد از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و با اخلاق‌گرایی، خوش‌خلقی و گشاده‌رویی انگیزه و بستر حضور جوانان را در مساجد فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد: امام جماعت، هیأت امنا و خادمان مساجد باید با هم‌افزایی مساجد را مدیریت کرده تا مساجد خالی از جمعیت نباشند؛ چراکه اگر این سنگرها خالی از جمعیت شود روح منیت و آزادگی در مردم از بین رفته و آنها دلبسته دنیا و وابستگی‌های مادی می‌شوند.

حجت‌الاسلام نظافت با اشاره به کمبود مساجد در برخی از محلات، افزود: این مسأله که در برخی محلات مسجد وجود ندارد و یا کم است یکی از دغدغه‌های فعالان فرهنگی است؛ اما در برخی مناطق هم مساجد خالی از جمعیت هستند که نیاز به بررسی دلایل آن و فرهنگ‌سازی در این زمینه وجود دارد.

وی اظهار داشت: اگر درزمینهٔ تغییر افکار و نیازهای معنوی مردم فرهنگ‌سازی شود و فعالان فرهنگی و مسجدی به پسند حلال جوانان توجه کنند مردم جذب مساجد شده و در صورت کمبود مسجد به‌صورت خودجوش شخصاً اقدام به ساخت مسجد در محل زندگی خود می‌کنند.

مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی (عج) تصریح کرد: فعالان فرهنگی و مسجدی باید از تمام توان و امکانات موجود برای جذب حداکثری مردم به‌ویژه جوانان به مساجد استفاده کرده و به این طریق جوانان را از وسوسه‌های شیطان دور نگاه دارند./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات