۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲
کد خبر: ۵۱۹۹۷۵
سخنران حرم حضرت معصومه مطرح کرد؛

ارزش و اهمیت عمر و ضرورت دوری از وقت کشی

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به ارزش و اهمیت عمر بر ضرورت دوری از وقت کشی تأکید کرد و گفت: بزرگترین خسران این است که عمر انسان صرف کارهای بیهوده شود.
عمر انسان و پدیده مرگ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ربانی، سخنران حرم حضرت معصومه(س) در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه روزی شخصی به امام رضا(ع) رسید و از ایشان پرسید که شب را چگونه سپری کرده اید که امام رضا(ع) در پاسخ او فرمودند«شب را به صبح سپری کردم در حالی که پیمانه ای از عمر من کم شد»، گفت: در این سخن امام رضا(ع) برای ما درس های فراوانی است و به ما نشان می دهد که عظیم ترین سرمایه انسان که عمر است هر شبانه روز از دست او خارج شده و از بین می رود و این در حالی است که یکی این سرمایه را در مسیر بندگی خدا صرف می کند و دیگری این سرمایه را با گناه و معصیت از دست می دهد.

وی افزود: متأسفانه یکی از آفت های جامعه امروز این است که ما به راحتی سرمایه عمر خود را به هدر می دهیم و این سرمایه متأسفانه بیهوده و در انجام کارهای بیهوده مصرف می شود؛ در حالی که مؤمن باید از سرمایه عمر خود استفاده بهینه کند.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه متأسفامه هدر دادن عمر یکی از فریب های شیطان است و انسان بر اثر غفلت عمر خود را بیهوده به هدر می دهد، تصریح کرد: بزرگترین خسران این است که عمر انسان صرف کارهای بیهوده شود.

حجت الاسلام ربانی با بیان اینکه متأسفانه امروز یکی از مهم ترین ابزارهایی که عمر اقشار مختلف جامعه از پیر و جوان و کودک گرفته تا زن و مرد را به هدر می دهد فضای مجازی و دستگاه های تلفن همراه است، گفت:  اولین و مهمترین  وظیفه انسان مسلمان در برابر وقت خویش آن است که آن را حفظ کرده و مراقب و مواظب آن باشد و مؤمن باید بیشتر از مال از وقت مراقبت کند زیرا مال دوباره به دست می آید ولی وقت بازگشت ندارد و به دلیل همین اهمیت وقت است که خداوند در سوره عصر می فرماید«والعصر» یعنی قسم به زمان و باید دقت کرد که وقت کشی گناه است که در قیامت از انسان بخشیده نمی شود زیرا انسان برای هر چیز اندکی صرفه جویی می کند اما در وقت که مهم ترین سرمایه اوست صرفه جویی نکرده و آن را به راحتی هدر می دهد.

وی افزود: کسانی که به تکامل و درجات بالای معنوی و دنیوی دست یافته اند کسانی هستند که وقت را غنیمت دانسته و از آن استفاده بهینه کرده اند این در حالی است که افرادی که وقت کشی می کنند در حقیقت خود را می کشند.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه اهل بیت(ع) به وقت خود بسیار اهمیت داده و برای آن یک برنامه ریزی منظم داشتند، گفت: امام صادق(ع) خطاب به عنوان بصری، زمانی که قصد داشت وقت امام را پس از پرسش خود اندکی بیشتر بگیرد فرمودند«من نسبت به وقت خود بسیار بخیل بوده و برای آن یک برنامه ریزی منظم دارم».

حجت الاسلام ربانی یادآور شد: شیعه واقعی نیز باید مانند اهل بیت(ع) نسبت به وقت خود بخیل باشد و اجازه ندهد که عمر او به وقت کشی و هدر دادن وقت از بین برود و بهترین و پسندیده ترین بخل، بخل نسبت به زمان است./968/پ۲۰۳/ی

ارسال نظرات