۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۵۱۹۹۹۴
نماینده سابق ولی فقیه در امارات متحده عربی مطرح کرد؛

ائمه حجت و نشانه خدا هستند

حجت الاسلام مروی با بیان اینکه ائمه، نشانه و حجت خدا هستند، گفت: وجود امام، وجود برتری است که با هیچ چیز قابل مقایسه نیست.
حجت الاسلام محمود مروی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمود مروی نماینده سابق ولی فقیه در امارات متحده عربی، سه شنبه شب در جمع زائران حرم مطهر رضوی با تسلیت شهادت امام جواد(ع)، گفت: وجود امام، وجود برتری است که با هیچکس و هیچ چیز قابل مقایسه نیست.

وی با اشاره به زیارت امین الله که ائمه را حجت خدا معرفی کرده عنوان داشت: حجت به معنای دلیل و برهان است که اخلاق، رفتار، کردار ائمه را شامل می شود و دلیلی بر ذات مقدس خداست.

آیت الله مروی اظهار داشت: قرآن کریم بیان می کند تمام موجودات در عالم به دست خدای حکیم آفریده شده اند و نشانه ای از ذات پروردگار هستند.

نماینده سابق ولی فقیه در امارات متحده عربی جایگاه هریک از این نشانه ها را متفاوت دانست و تصریح کرد: درختان و گیاهان در مقایسه جمادات برتری دارند و در این راستا انسان یک نشانه باعظمت تری است؛ ولی انسانها نیز از نظر جایگاه و علم متفاوتند.

حجت الاسلام مروی بیان داشت: در قرآن از زبان پیامبر آمده است "قل انما انا بشر مثلکم" یعنی پیامبر و امام در زندگی ظاهری مثل شما هستیم؛ اما از نظر استعداد، توانایی قابل مقایسه با دیگران نیست.

وی در مقایسه توانایی خدا و انسان گفت: انسان هنرمند از خاک کاشی زیبا را ساخته که در مقابل سرما، گرما و نور خورشید سالها سالم می ماند اما ذات مقدس خدا، از خاک انسان را می آفریند این قدرت خداست و قابل مقایسه با کسی نیست.

 نماینده سابق ولی فقیه در امارات متحده عربی حجت خدا را نشانه ذات خدا دانست و بیان داشت: اگر همه انسانها جمع شوند نمی توانند دقیقه ای به عمر کسی اضافه کنند اما حجت خدا، با اذن پروردگار کارهای بزرگی انجام میدهد.

وی مطرح کرد: علم خدایی در اختیار حجت خدا است، پس امام رضا(ع) حجت خداست و از دل و جان و افکار و آینده ما باخبر است.

حجت الاسلام مروی ابراز داشت: ذات خدا لیس کمثله شی است یعنی چیزی قابل مقایسه با او نیست پس حجت خدا هم چیزی قابل مقایسه با او نیست و محدودیت هایش ویژگی هایش بشری برای ایشان وجود ندارد.

وی در ادامه به حضرت جواد(ع) اشاره داشت و عنوان کرد ایشان در ۹سالگی به امامت رسیدند که از نظر عالم جایگاه ویژه ای داشتند. مناظرات و مباحثات این امام قابل مقایسه با هیچ فرد و دانشمندی نیست.

حجت الاسلام مروی در پایان گفت پیامبران و ائمه اطهار حجت‌های خدایند که علم و اخلاقشان با هیچکس در عالم قابل مقایسه نیست و اینها رحمت های الهی هستند./۹۷۰۵/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات