۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۵۱۹۹۹۶

همایش علمای بلاد در تبریز برگزار می شود

همایش بزرگ علمای بلاد به همت سازمان تبلیغات اسلامی و مجمع جهانی اهل بیت مهرماه سال جاری در تبریز برگزار می شود.
حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی

حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز از برگزاری همایش بزرگ علمای بلاد در تبریز خبر داد و اظهار داشت: این همایش با حضور بیش از یک هزار عالم، فاضل و روحانی برجسته منطقه شمال غرب کشور همراه خواهد بود.

وی با بیان این‌که علمای فعال و اثرگذار چهار استان آذربایجان‌شرقی، اردبیل، آذربایچان‌غربی و زنجان در این همایش حضور خواهند داشت، خاطرنشان کرد: قرار است همایش طی روزهای 26 و 27 مهر ماه سال جاری در سالن اجتماعات مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شود.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به این‌که همایش بزرگ علمای بلاد به همت سازمان تبلیغات اسلامی و مجمع جهانی اهل بیت برگزار خواهد شد، افزود: با توجه به این‌که تبریز در سال آینده میلادی به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام انتخاب شده است؛ این همایش مقدمه‌ای برای برنامه‌های تبریز 2018 نیز می تواند تلقی شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که شناساندن جایگاهی تاریخی تبریز در جهان اسلام یکی از مهم‌ترین اهداف و برنامه های تبریز 2018 است، گفت: تبریز به عنوان نخستین پایتخت جهان تشیع نیز شناخته شده است، از این رو به دنبال تبیین این موضوع مهم در قالب برنامه های مختلف هستیم.

وی با اشاره به این‌که بازیابی و بازشناسی هویت تشیع در جهان اسلام بایستی در اولویت قرار گیرد، خاطرنشان کرد: برای گفتمان‌سازی مبانی اسلامی و شیعی باید شناخت دقیقی از هویت و تاریخ خود داشته باشیم؛ باید دانست که تبریز در سال 2018 به عنوان پایتخت گردشگری در «جهان اسلام» معرفی شده و نباید این فرصت ارزشمند را از دست بدهیم.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: هر کشور اسلامی تنها هر 57 سال یک بار این شانس را دارد که یک شهرش با عنوان پایتخت نمونه گردشگری جهان اسلام معرفی شود، اکنون که این فرصت ارزشمند نصیب ایران و تبریز شده است، بایستی متولیان امر نگاه ویژه‌ای به تاریخ، هویت و نمادهای شیعی منطقه داشته باشند./935/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات