۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۵۲۰۰۴۰
آیت الله حسینی بوشهری:

امر به معروف چتر گسترده‌ای بر تمام احکام دین است/ همه نظام امکانات خود را برای احیای امر به معروف بسیج کند

عضو شورای عالی حوزه با بیان اینکه امر به معروف مظلوم واقع شده است از همه خواست برای احیای این فریضه مهم بسیج شوند.
آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در جریان بازدید از پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر با تقدیر از فعالیت های این پژوهشکده گفت: احیای امر به معروف در جامعه ضروری است و با تمام ظرفیت باید کار شود تا شاهد احیای این فریضه الهی در جامعه و کشور باشیم.

وی افزود: معروف و منکرهای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بحث های جدیدی به شمار می رود و فضای جدیدی در جامعه باز می کند، امر به معروف و نهی از منکر چتر گسترده ای بر تمام احکام دین است یعنی این فریضه امر فراگیری است که می تواند همه دین را پوشش دهد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که به امر به معروف ظلم شده است، اظهار داشت: مسأله امر به معروف بیشتر در عبادات و مقداری در معاملات مطرح شده است اما دایره این فریضه بسیار بزرگ است و ابعاد گوناگونی را شامل می شود.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که امر به معروف و نهی از منکر منحصر به حجاب نیست بلکه معروف ها و منکرهای دیگری هم وجود دارد؛ بنابراین باید در همه زمینه ها فعالیت های لازم صورت گیرد تا مردم آشنایی داشته باشند.

آیت الله حسینی بوشهری کار برای احیای امر به معروف و نهی از منکر را جهادی دانست و ابراز داشت: ایجاد زمینه های لازم برای آشنایی جامعه دینی و انقلابی با مقوله امر به معروف و نهی از منکر و مصادق آن زمینه ساز پیاده شدن احکام الهی در جامعه خواهد بود و ان شاءالله روزی فرا برسد که کارها و فعالیت های پژوهشی شما در سراسر کشور توزیع و منتشر شود.

وی عنوان کرد: باور ما این است که بخشی از مشکلات جامعه در زمینه پایبند نبودن به احکام دینی به ناآشنایی مردم با وظایف دینی باز می گردد، البته عده ای دین ستیز و دین گریز هستند اما کسانی که دین پذیر به شمار می روند وقتی با آن ها گفت وگو می شود واقعا با حدود و ثغور شرع آشنایی ندارند.

عضو هیأت رییسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: برخی کم کاری و شرایطی که دیگران در فضای جامعه ایجاد کردند بر آنچه که ما بنا داشتیم به عنوان احکام دین به جامعه منتقل کنیم غلبه پیدا کرده است، همه نظام به دلیل چتر پوششی امر به معروف و نهی از منکر باید امکانات خود را برای به ثمر رسیدن کاری های پژوهشی و علمی در این زمینه بسیج کند.

وی اضافه کرد: در یک نظام دینی اگر مجموعه ای که فعالیت در زمینه امر به معروف دارد مشکل مالی داشته باشد نگران کننده است، مسؤولان و نهادها باید به صورت جدی ورود کرده  و مشکلات را حل کنند؛ بعد از تولید دانشنامه و کارهای پژوهشی باید سازوکاری برای گسترش و نشر آن ها در کشور وجود داشته باشد./1323/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات