۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۴
کد خبر: ۵۲۰۰۷۱
استاد حوزه مطرح کرد؛

ترویج فرهنگ غربی در پوشش مدگرایی

استاد حوزه علمیه گفت: مراقب باشیم که فرهنگ غربی در کشور ما به بهانه های مد و مدگرایی نفوذ نکند.
پورفرج تهاجم فرهنگی

حجت الاسلام میثم پور فرج، استاد حوزه علمیه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با تبیین مقوله مد و مدگرایی اظهار داشت: مد و مدگرایی متاسفانه در جامعه ما ورود پیدا کرده است و با فرهنگ غربی مختلط شده است که این بر خلاف موازین اسلامی و دینی خواهد بود.

استاد حوزه علمیه در ادامه بیان داشت: ملت ما دارای یک تمدن و فرهنگ اصیل اسلامی است و مذهب رسمی ما یعنی شیعه از مکتب اهل بیت علیهم السلام است و با این همه ادله که می توانند فرهنگ صحیحی را به ما آموزش دهند اما متاسفانه نگاه برخی از مردم به ویژه جوانان به فرهنگ غربی و تقلید از آنها است.

کارشناس مسائل فرهنگی ابراز داشت: در مکتب و فرهنگ دین مبین اسلام روایات و احادیث فراوانی درباره پاکیزگی و پوشش داریم و نیازی نیست که برخی از جوانان ما به تقلید فرهنگ غلط غربی بپردازند چرا که فرهنگ غرب برعکس نگاه اسلام از دیدگاه پوشش و کرامت انسانی است.

حجت الاسلام پورفرج با تبیین پاکیزگی از منظر پیامبر اکرم(ص)، تصریح کرد: درباره پاکیزگی و نظاقت شخصی یک روایتی از حضرت رسول اکرم(ص) که می فرماید اگر بر امت من سخت نبود، مسواک زدن را واجب می کردم و در روایتی دیگر آمده است که رسول اعظم(ص) درآمد خود را صرف عطر و پاکیزگی شخصی می کردند.

وی در ادامه اظهار داشت: نتیجه می گیریم که دین مبین اسلام خلاف شیک پوشی و پاکیزگی نیست پس در زندگی شخصی و جامعه خودمان مراقب باشیم که فرهنگ غربی در کشور ما به بهانه های مد و مدگرایی نفوذ نکند.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: مشکل جامعه ما این است که جوانان ما متاسفانه با فرهنگ غنی اهل بیت علیهم السلام و آداب و تاریخ روشن زندگانی امامان همام آشنا نیستند و این مشکل باید از سوی دلسوزان فرهنگی و انقلابی پیگیری و بررسی شود.

حجت الاسلام پورفرج در پایان تصریح کرد: شیک پوشیدن بر اساس مبانی اسلام و اهل بیت طاهرین باید باشد یعنی درست پوشیدن نه اینکه از فرهنگ غربی که خلاف مبانی اسلام است برای مد و مدگرایی افراطی که اسراف را در بخواهد داشت، استفاده شود./9453/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات