۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۵۲۰۰۸۳
امام جمعه هیرمند:

حج نماد وحدت و عزت امت واحده اسلام است

امام جمعه هیرمند با بیان اینکه حج نماد وحدت و عزت امت واحده اسلام است گفت: سالانه مسلمانان از سراسر جهان گرد هم می آیند و با وحدت و همدلی دور خانه خدا طواف می‌کنند.
حجت الاسلام ابراهیم گزمه، امام جمعه هیرمند

حجت الاسلام ابراهیم گزمه، امام جمعه هیرمند در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان حج را نماد وحدت و عزت امت واحده اسلام معرفی کرد و گفت: هر ساله مسلمانان از سراسر جهان در یک فضای روحانی گرد هم می آیند و با وحدت و همدلی دور خانه خدا طواف می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه نگاه جوامع اسلامی به ایران یک‌ نگاه الگوپذیرانه است خاطرنشان کرد: حضور ایران در کنگره عظیم حج یک امر واجب است.

حجت الاسلام گزمه درخصوص امنیت حجاج ایرانی اذعان داشت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند امنیت برعهده کشور میزبان و شخص دعوت‌کننده است؛ از این رو دولت سعودی موظف است که امنیت حجاج را تأمین کند.

وی با تأکید بر اینکه حج یک تکلیف الهی است و به هیچ‌وجه نباید به دلیل انگیزه مادی و‌ اقتصادی کنار گذاشته شود بیان کرد: حجاج ایرانی بدانند که هزینه های حج در جیب کشورهایی مثل میانمار، پاکستان و غیره می‌رود و فقط هزینه بسیار اندکی به دست آل سعود می‌رسد.

امام جمعه هیرمند با بیان اینکه خیلی ها سالانه به کشورهایی نظیر اروپا و فرانسه سفر می‌کنند افزود: چرا کسی به این سفرها که ‌میلیون‌ها میلیون پول در آن خرج می‌شود خرده نمی‌گیرد و فقط در مورد این سفر‌ معنوی که واجب الهی است شائبه ایجاد می‌کنند./۸۳۱/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات