۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۵۲۰۱۱۷
رییس پژوهشکده امر به معروف:

مقوله امر به معروف باید آ‌سیب شناسی شود

رییس پژوهشکده امر به معروف آسیب شناسی امر به معروف و نهی از منکر را ضروری دانست و خواستار مقابله با منکرهای اقتصادی بر مبنای اقتصاد مقاومتی شد.
حجت الاسلام معلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدعلی معلی رییس پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت الله حسینی بوشهری با تأکید بر آسیب شناسی مقوله امر به معروف گفت: شهید مطهری و شهید بهشتی می فرمایند امر به معروف باید آسیب شناسی شود.

وی افزود: اگر آسیب شناسی درستی صورت نگیرد در موضوع شناسی و شیوه کار دچار آسیب خواهیم شد، اگر دقت لازم نباشد نمی توان موضوع اصلی را پیدا کرد؛ در مسائل فرهنگی، اقتصادی و سیاسی هم این چنین است و کار باید با دقت انجام شود.

رییس پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: زمانی عواملی به اسم حزب الله برای حجاب کارهای نادرستی انجام دادند که رهبر معظم انقلاب احساس خطر کردند و تذکراتی فرمودند، رهبر انقلاب تأکید کردند که امر به معروف منحصر به حجاب نبوده و مسائل دیگری هم وجود دارد.

وی آفت و آسیب کار در امر به معروف را بسیار مهم دانست و ادامه داد: در فرمایشات حضرت امام و رهبر معظم انقلاب تذکراتی بیان شده که شاید اسم امر به معروف و نهی از منکر وجود نداشته، اما بهترین نمونه اولویت های امر به معروف و نهی از منکر است، اگر بخواهیم کار کنیم خوب است که همین تذکرات ملاک کار قرار داده شود.

حجت الاسلام معلی ابراز داشت: امسال سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است اما ما واقعا به اقتصاد مقاومتی نمی پردازیم و شاهد فساد اقتصادی، سوء استفاده های مالی، واردات تجملاتی و بی رویه هستیم.

وی عنوان کرد: این ها مواردی است که کارگران را بیکار می کند و از منکرهای بزرگی به شمار می روند، رهبر انقلاب این مباحث را تحت عنوان اقتصاد مقاومتی معرفی کردند که باید به آن عمل شود.

رییس پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر  خاطرنشان کرد: حضرت امام فرمودند که برای امر به معروف و نهی از منکر باید وزارتخانه ای وجود داشته باشد حال اگر این مقدار هم امکان ندارد دیگر نباید بودجه نهادهایی که در این زمینه فعالیت می کنند را قطع کنند./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات