۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۵۲۰۱۴۲
همزمان با عید غدیر خم صورت می گیرد؛

عمامه گذاری ۱۰ طلبه مدرسه دارالعلم آیت الله بهبهانی

معاون تهذیب مدرسه دارالعلم آیت الله بهبهانی با اشاره به تقویم تهذیبی مدرسه دارالعلم گفت: در عید غدیر ۱۰ طلبه ملبس خواهند شد و تلاش داریم در این مراسم از محضر آیت الله موسوی جزایری بهره ببریم.
عمامه گذاری طلاب در جشن میلاد امام زمان(عجل الله تعالی فرجه)

حجت الاسلام سید محمد موسوی، معاون تهذیب مدرسه دارالعلم آیت الله بهبهانی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه مدرسه مذکور مقدمات و تمهیداتی را برای جذب طلاب در نظر گرفته است، اظهار داشت: مدرسه طی نشست با مدیریت و معاونین، دوره ده روزه ای را پیش از آغاز دوره اختبار و تثبیت برای طلاب برگزار کرد که در طی آن به شناسایی بهتر متقاضیان تحصیل و انگیزه های حضور در حوزه پرداختیم.

معاون تهذیب مدرسه دارالعلم آیت الله بهبهانی با بیان اینکه در طی دوره برخی طلاب غیر مستعد تحصیل در حوزه شناسایی شدند، افزود: برخی کتب فقه، عقاید و صرف به عنوان پیش مقدمه با حضور اساتید مدرسه آموزش داده شد و در کنار آن برنامه های تهذیبی و کلاس های اخلاق اجرا شد و تقریبا طلاب متقاضی آمادگی مختصری در راه طلبگی کسب کردند.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه در مرحله اول بیست نفر پذیرش شدند، خاطرنشان کرد: در دوره ده روزه نیز سه نفر دچار ریزش شدند و در دوره اختبار 20 روزه که هم اکنون در مدرسه برگزار می شود، قطعا با ریزش هایی روبه رو خواهیم بود.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه تقویم تهذیبی برای سال جاری در نظر گرفته شده است، ابراز داشت: نشست ها، جلسات اخلاق، کارگاه های آموزشی در کنار طرح های پیشنهادی مرکز مدیریت همچون طرح های ولایت و بینش مطهر اجرا خواهد شد.

وی بیان کرد: یک طرح مطالعاتی برای طلابی که در طرح های پیشنهادی مرکز مدیریت شرکت نمی کنند، داریم که در این طرح مطالعاتی مطالب تایخی، عقایدی و تفسیری مورد تدریس و بررسی قرار می گیرد.

معاون تهذیب مدرسه دارالعلم آیت الله بهبهانی در پایان گفت: در عید غدیر 10 طلبه ملبس خواهند شد و تلاش داریم تا از محضر آیت الله موسوی جزایری بهره ببریم./۹۴۵۶/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات