۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۵۲۰۲۰۱
امام جمعه تبریز:

تجمل‌گرایی و تشریفات مانع ازدواج ساده جوانان است

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با انتقاد از تعیین مهریه‌های سنگین برای جوانان دم‌بخت از سوی والدین، گفت: تجمل‌گرایی و تشریفات مانع ازدواج ساده جوانان است.
آل هاشم و نظمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبربز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجانشرقی امروز در دیدار اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان استان و فعالان ازدواج در تبریز اظهار داشت: مهریه های سنگین مانع بزرگی برای ازدواج جوانان شده است.
وی با بیان این‌که در هیچ جای دین مبین اسلام افزایش میزان مهریه به معنای ارتقای منزلت و جایگاه دختران بیان نشده است، گفت: تعیین مهریه‌های سنگین برای جوانان دم‌بخت از سوی والدین فاجعه ای بزرگ برای جامعه به شمار می رود، اگر به دنبال رفع مشکلات نسل جوان هستیم، باید ازدواج آنان ساده بگیریم.
امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که سبک ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه(س) الگوی گمشده جامعه امروز است، خاطرنشان کرد: ازدواج مهمترین موضوع جامعه و جوانان به شمار می رود؛ اگر متولیان امر ازدواج نتوانند راهکارهای لازم برای ازدواج آسان، آگاهانه و به هنگام جوانانرا تدبیر کنند؛ به یقین با معضلات متعددی رو به رو خواهیم بود.
حجت‌الاسلام و المسلمین آل هاشم ازدواج بدون مطالعه و بدون کنترل پدر و مادر را یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش میزان طلاق دانست و گفت: عدم شناخت متقابل، تصمیمهای احساسی و هیجانی، عدم اعتقاد برخی خانواده ها به مشاوره های قبل از ازدواج و بلندپروازی برخی جوانان از جمله عوامل طلاق است.
وی با تأکید بر گسترش فعالیت کمی و کیفی مراکز مشاوره های قبل از ازدواج در استان اظهار داشت: این مراکز بایستی با بهره مندی از کارشناسان و روان شناسان مجرب بتوانند آسیب‌شناسی دقیقی از وضعیت کنونی جامعه داشته باشند و بهترین راهکار را برای جوانان علاقه‌مند به ازدواج معین کنند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که آشنایی با عوامل زندگی پایدار موجب انتخاب دقیق و آگاهانه خواهد بود، افزود: تنها با برنامه ریزی دقیق و هوشمندانه می توان در برابر جنگ نرم دشمنان مقاومت کرد؛ متأسفانه موازی کاری برخی نهادها و ارگان های دولتی منجر به عدم نتیجه بخشی در برنامه های فرهنگی شده است.
همچنین جمشید نظمی، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در ابتدای این دیدار با ارائه گزارشی از برنامه های هفته ازدواج اظهار داشت: از روز یکم شهریور هفته ازدواج آغاز می‌شود که تک تک نامگذاری روزهای هفته، با هدف الگوسازی از آموزه‌های دینی و معنوی صورت گرفته است.
 وی تجلیل از 40 زوج موفق در امامزاده سیدحمزه، برگزاری هفتمین جشنواره تجلیل از خادمان فعال ازدواج، رونمایی از قطعه موسیقی "عائیله" ارائه خدمات مشاوره‌ای رایگان به 7 هزار نفر را از جمله برنامه های این هفته برشمرد و گفت: هفت مرکز مشاوره مجوزدار از وزارت ورزش و جوانان در سطح استان وجود دارد./935/پ
۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات