۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۵۲۰۲۱۳
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

سلحشوری و مقابله با ظلم سیره ائمه اطهار است

حجت الاسلام سید مرتضی حسینی گفت: شیعیان و مسلمانان زیر بار زور نمی روند؛ چرا که فرهنگ اسلام بر این اصل بنا شده که نه به کسی ظلم شود و نه در برابر ظلم سکوت اختیار شود.
حجت الاسلام سید مرتضی حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید مرتضی حسینی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در مراسم سخنرانی بارگاه منور رضوی که در محل رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به سالروز شهادت امام جواد(ع)، به تبیین ابعادی از مظلومیت آن حضرت پرداخت.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: معتصم عباسی که ریشه عداوت و دشمنی با اهل بیت(ع) را در وجود خود داشت، پس از این که متوجه شد سیاست های او افزایش قدرت امام جواد(ع) را در پی داشته است، تصمیم گرفت آن حضرت را به شهادت برساند.

حجت الاسلام حسینی با بیان این که شهادت امام جواد(ع) به دست ام الفضل، که همسر ایشان و برادرزاده معتصم بود، اتفاق افتاد، افزود: امام جواد(ع) فرزندی از ام فضل نداشتند چرا که نسل اولیای خدا با انسان های ناپاک آمیخته نمی شود و آن ها از طهارت مولد برخوردار هستند. ام الفضل کینه و دشمنی با اهل بیت را به ارث برده بود و در نتیجه تصمیم به قتل امام(ع) گرفت.

وی خاطرنشان کرد: ائمه ما هیچکدام به مرگ طبیعی از دنیا نرفتند و امام زمان(عج) نیز که در پس پرده غیبت هستند، پس از ظهور توسط یک زن یهودی به شهادت خواهند رسید. این مسأله درسی برای ما شیعیان است که بدانیم سلحشوری، مقابله با ظلم و عدم آرامش در برابر جنایات و نادرستی ها یک اصل در سیره اهل بیت(ع) بوده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: شیعیان و مسلمانان زیر بار زور نمی روند چرا که فرهنگ اسلام بر این اصل بنا شده که نه به کسی ظلم شود و نه در برابر ظلم سکوت اختیار شود. جریان شهادت امام جواد(ع) نیز در همین راستا بود و آن حضرت با خوردن انگور زهرآگینی که ام فضل و برادرش جعفر به ایشان خوراندند، به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام حسینی در تشریح جزییات جریان شهادت امام محمد تقی(ع) یادآور شد: سمی که به امام جواد(ع) داده شد، در وجود ایشان تشنگی شدیدی ایجاد کرد اما ام فضل حتی اجازه نداد که کنیزان مقداری آب به آن حضرت بنوشانند./820/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات