۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۵۲۰۲۶۵
حجت الاسلام ترکاشوند مطرح کرد؛

مشکل اصلی ازدواج جوانان؛ توقعات اقتصادی یا مشکلات اقتصادی؟

مشاور خانواده حوزه علمیه معضل ازدواج جوانان را نه به خاطر مشکلات اقتصادی بلکه به خاطر توقعات اقتصادی دانست و گفت: در طول تاریخ ما مشکل اقتصادی و فقر داشته ایم ولی منجر به ازدواج نکردن جوانان نمی شده است.
جواد ترکاشوند

حجت الاسلام جواد ترکاشوند، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، یکی از موانع اصلی ازدواج جوانان را توقعات اقتصادی دانست و اظهار داشت: مشکل اصلی جوانان برای ازدواج خود اقتصاد نیست بلکه توقعات اقتصادی است که در جامعه ایجاد شده است.

کارشناس خانواده مرکز مشاوره حوزه علمیه قم با بیان این که خانواده ها از پسر خانه و ماشین و درآمد بالا و از دختر مدرک، شغل و جهیزیه می خواهند، گفت: ما در تمام طول تاریخ مشکل شغل، درآمد، خانه و موارد دیگر را داشته ایم و الان هم قطعا داریم ولی این موارد سبب تأخیر در ازدواج جوانان نمی شده است.

وی با بیان این که حتی در گذشته فقر به مراتب بیشتر بوده اما به خاطر توقعات کم اقتصادی ازدواج هم بیشتر بوده، ابراز داشت: امروز فضای جامعه به شدت مسموم شده است و خانه ها، ماشین‌ها و لوازم آنچنانی که واقعا نیاز ما نیستند تبدیل به مانعی برای ازدواج جوانان شده است.

حجت الاسلام ترکاشوند کسانی که به دنبال تجملات در ازدواج هستند را به دو دسته تقسیم کرد و افزود: یک عده واقعا دنبال تجملات هستند و زندگی تجملی دارند و یک عده هم آدم های ضعیف و دنباله رو هستند که اکثریت هستند و اکثر پدر مادرهای جوانان در این گروه هستند؛ به عقیده من متأسفانه رسانه ملی از گروه اول است که به دنبال تجمل است و برای تجمل ایده‌پردازی هم می کند.

وی درمان وضعیت کنونی جامعه را از بالا به پایین غیرممکن دانست و گفت: به نظر من ترویج ازدواج انقلابی در بین جوانان بهترین راه چاره است به این صورت که باید به دخترها و پسرها آموزش داد که انقلابی عمل کنند و با اصرار از بسیاری از تجملات صرف نظر کنند و خانواده خود را متقاعد کنند که ازدواج ساده می خواهند.

کارشناس خانواده مرکز مشاوره حوزه علمیه قم با بیان این که این روش آزموده شده است و جواب داده است، اظهار داشت: ازدواج انقلابی به معنی خودسر عمل کردن دخترها و پسرها نیست؛ بلکه به معنای از خود گذشتگی آنها از داشتن تجملات است و این روش نیاز به حمایت زوجین نسبت به همدیگر دارد زیرا ممکن است حمایت کمتری از سوی خانواده ها داشته باشند./843/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات