۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶
کد خبر: ۵۲۰۲۷۰
آیت الله سلیمانی:

حج نماد وحدت و عزت امت اسلامی است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه حج نماد وحدت و عزت امت اسلامی است گفت: آل سعود وظیفه میزبانی از حجاج را برعهده دارد و باید ضامن امنیت حجاج به ویژه زائران ایرانی باشد.
سلیمانی

آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان به تبیین نقش حج در امنیت ملی و اجتماعی کشور پرداخت و گفت: مسأله حج که در دو محور مدینه و مکه مکرمه شکل گرفته، در قرآن کریم به عنوان شهر امن الهی مطرح شده است و این امنیت را باید متولیان حج تأمین کنند؛ از این رو این امنیت تجلی امنیت امت واحده اسلام است.

وی لازمه دستیابی به امنیت ملی اسلامی را سیاست واحده ایران و عربستان دانست و افزود: اگر ایران و عربستان منشأ اثربخشی در جهان اسلام باشند و در کنار یکدیگر سیاست واحدی را در عالم اسلام به کار گیرند قطعأ امنیت ملی اسلام ایجاد خواهد شد.

آیت الله سلیمانی ادامه داد: متأسفانه امروزه شاهد چالش های سعودی در جهان اسلام هستیم که از نمونه های آن می‌توان به یمن و بحرین اشاره کرد؛ دولت سعودی پیوسته در حال فاجعه آفرینی بوده و نسبت به مشکلات جهان اسلام مسؤولیتی احساس نمی‌کند.

وی وظیفه هر کشور میزبان را تأمین امنیت میهمان دانست و گفت: خانه کعبه یک مکان مقدس عمومی به شمار می‌رود و آل سعود وظیفه میزبانی از حجاج را برعهده دارد و باید ضامن امنیت حجاج به ویژه زائران ایرانی باشد.

نماینده مجلس خبرگان با تأکید بر اینکه ایران اسلامی همواره در برابر مشکلات جهان اسلام و مسلمانان احساس وظیفه و دین می‌کند خاطرنشان کرد: کشور ما همواره نسبت به فلسطین، لبنان، سوریه و هر نقطه ای از جهان اسلام که مشکل دارد احساس وظیفه می‌کند.

وی بیان کرد: اگر عربستان نمی‌تواند و قدرت آن را ندارد که شانه به شانه ایران همراه باشد حداقل کارشکنی هم نکند.

آیت الله سلیمانی با بیان اینکه حج نماد وحدت و عزت امت اسلامی است گفت: حج جزء اعتقادات اسلامی و تکلیف الهی است که اصلا قابل انکار نیست.

امام جمعه زاهدان در پایان با اشاره به اینکه نگاه ما به عربستان در مسأله حج یک نگاه اقتصادی نیست تصریح کرد: منافع اقتصادی حجاج ایرانی برای سعودی‌ها بسیار اندک است و نگاه ایران به مسأله حج هم یک نگاه اقتصادی نیست؛ بلکه انجام فریضه مهم الهی است./831/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات