۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۵۲۰۲۸۳

چند خبر کوتاه سیاسی

باید قدردان جوانانی باشیم که مشتاقانه خواهان دفاع از جبهه مقاومت هستند، روحانی فرا رسیدن روز ملی اوکراین را تبریک گفت و نمازجمعه این هفته تهران به امامت آیت الله صدیقی اقامه‌ می‌شود برخی از عناوین اخبار کوتاه سیاسی هستند.
اخبارکوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در دیدار با خانواده شهید محمد پرتو اظهارداشت: دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران حاصل لطف خدا، هدایت‌های امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری و خون شهداست که باید قدر آن را بدانیم.

وی در ادامه گفت: خون شهدا از کربلا می‌جوشد و در طول تاریخ در جریان است. امنیت امروز کشور ما حاصل خون شهداست.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه مجاهدت مدافعان حرم و دفاع از جبهه مقاومت بسیار ارزشمند است، افزود: در دوران دفاع مقدس دشمن وارد کشور شده بود و همه تحت فرمان امام راحل از کشور دفاع کردند. اما امروز جوانان ما مشتاقانه در کشور دیگری در حال مبارزه با تروریست‌های تکفیری هستند که واقعاً تلاش این جوانان ارزشمند است و ما هم باید قدر آنها را بدانیم.

روحانی فرا رسیدن روز ملی اوکراین را تبریک گفت

حجت‌الاسلام حسن روحانی در پیامی به در پیامی به آقای "پترو الکسیویچ پورو شنکو" رییس جمهوری اوکراین، فرا رسیدن روز ملی این کشور را به وی و مردم اوکراین صمیمانه تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که در راستای تأمین منافع متقابل دو ملت، همکاری‌های مشترک روز به روز توسعه و تعمیق یابد.

متن پیام تبریک روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای پترو الکسیویچ پورو شنکو

رییس جمهوری اوکراین

فرا رسیدن روز ملی جمهوری اوکراین را به جناب‌عالی و مردم آن کشور صمیمانه تبریک می‌گویم.

امیدوارم در راستای تأمین منافع متقابل دو ملت، شاهد توسعه و تعمیق روزافزون همکاری‌های فیمابین باشیم.

از خداوند متعال، سلامتی و موفقیت آن جناب و پیشرفت و سربلندی مردم اوکراین را مسألت دارم.

نشست جبهه جهانی مقاومت همزمان با اجلاس سالیانه اتحادیه انجمن‌های مستقل برگزار شد

خبرگزاری فارس: نشست جبهه جهانی مقاومت همزمان با اجلاس سالیانه اتحادیه انجمن‌های مستقل برگزار شد

نشست بین المللی جبهه جهانی مقاومت همزمان با هجدهمین نشست سالیانه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شد.

بنابراین این گزارش، شیخ حسن العماد، دبیر کل جنبش تنظیم مستقبل العداله یمن در این نشست که در دانشکده الهیات دانشگاه علامه برگزار شد، گفت: امروز یمن تنهاست و سوال من این است که آیا شما می‌دانید که اگر در این هفته به داد یمن نرسید چه اتفاقی می‌افتد.

العماد افزود: عربستان از هر طرفی به یمن حمله کرده و امروز بیشترین موقعیت خطر را از اول جنگ تاکنون برای این کشور رقم زده است.

وی ادامه داد: با وجود اینکه عربستان از همه کشور‌ها به یمن لشکرکشی کرده، اما هیچ کس به خاطر بیماری و گرسنگی فریاد مردم یمن را نشنید. امروز یمن در شرایطی است که اگر شکست بخورد جبهه مقاومت شکست می‌خورد.

دبیر کل جنبش تنظیم مستقبل العداله یمن با بیان اینکه عربستان در این دو هفته نقش خیلی بزرگی در یمن دارد، گفت: امروز علی عبدالله صالح تنهاترین برگ عربستان در یمن علنا جلوی عبدالمالک الحوصی ایستاده و در واقع امروز در این کشور می‌خواهند جبهه مقاومت را تجزیه کنند.

وی با تاکید بر اینکه اگر یمن شکست بخورد جبهه مقاومت و همه مناطق از عربستان و اسرائیل شکست خواهد خورد، افزود: مسئله شوخی نیست و من این پیام را به همه می‌دهم که این هفته، هفته حساسی برای جبهه مقاومت است و اگر در این ساعت‌ها جبهه مقاومت به داد یمن نرسد همه چیز به دست عربستان می‌افتد.

در ادامه این نشست شیخ عبدالله دقاق نماینده شیخ عیسی قاسم گفت: تلاش برای ایجاد خاورمیانه جدید با محوریت اسرائیل در شرایطی شکل گرفت که این رژیم غاصب به دارای قوی‌ترین اقتصاد بالاترین امنیت و قوی‌ترین نیروی نظامی در منطقه بود.

وی تصریح کرد: بر همین اساس قرار بود که ایران را به سه کشور و عراق، سودان و مصر را نیز به سه کشور و عربستان سعودی را به پنج کشور تجزیه نمایند تا کشورهای اسلامی را به کشورهای کوچک تبدیل کنند.

نماینده شیخ عیسی قاسم تاکید کرد: هر چه کشورهای اسلامی بزرگتر باشند اسرائیل و آمریکا نمی‌توانند اهداف خود را محقق سازند.

دقاق اظهار داشت: با پیروزی‌های حزب الله لبنان و پیروزی‌های مقاومت در غزه نقشه اسرائیل و آمریکا برای ایجاد خاورمیانه جدید نابود شد و امروز شاهدیم که ایجاد خاورمیانه جدید با محوریت ایران آغاز شده و نشانه آن هم پیروزی هایی است که در سوریه، عراق و دیگر کشورهای محور مقاومت به دست آمده است.

وی ادامه داد: بزرگترین ضربه‌ای که به آمریکا خورده باز شدن راه بین ایران و کشورهای مقاومت است.

قاسمی حملات عربستان به خوابگاه مسکونی در ارحب یمن را شدیدا محکوم کرد

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران حملات هواپیماهای عربستان سعودی به خوابگاه مسکونی در شهرستان ارحب در استان صنعا که منجر به کشته و مجروح شدن دهها نفر از شهروندان بیگناه یمنی شد را شدیدا محکوم کرد و خواستار رسیدگی سازمان ملل متحد و نهادهای بین المللی  به کشتار غیرنظامیان در این حملات شد.

قاسمی ضمن ابراز همدری با بازماندگان قربانیان این تجاوز افزود: تشدید حملات  به مناطق مسکونی و اهداف غیرنظامی و جلوگیری از دسترسی سازمان ها و نهادهای مسئول بین المللی در امر امدادرسانی نقض اصول و قواعد حقوق بشردوستانه محسوب می شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه از سازمان ملل و کشورهای موثر در بحران یمن خواست تا تلاش های خود برای توقف فوری حملات را افزایش و تدابیر و اقدامات لازم برای حفظ سلامت و امنیت غیرنظامیان بویژه زنان و کودکان ایران به کار گیرند.

در جریان سفر به جاکارتا؛

دریادار سیاری در نخستین روز سمپوزیوم امنیت دریایی اندونزی شرکت کرد

فرمانده نیروی دریایی ارتش که در صدر هیأتی به جاکارتا پایتخت اندونزی سفر کرده است، پس از استقبال سفیر کشورمان و مقامات نیروی دریایی اندونزی، در نخستین روز سمپوزیوم امنیت دریایی که در کشور این کشور در حال برگزاری است، شرکت کرد.

بنا بر این گزارش، سومین سمپوزیوم امنیت دریایی با موضوع «همکاری دریایی برای انتظام خوب در دریا» به مدت 3 روز در بالی اندونزی برگزار می شود.

بر اساس برنامه ریزی بعمل آمده توسط نیروی دریایی کشور اندونزی، مادام رتنو مرسودی وزیر امور خارجه این کشور سخنران ویژه افتتاحیه سومین سمپوزیوم امنیت دریایی بود.

دریاسالار ولادیمیر ایوانوویچ کرلو فرمانده نیروی دریایی روسیه نیز طی سخنانی به ارائه مطالبی پیرامون رویه انتظام بین المللی در دریا پرداخت.

موضوع مباحث مطرح شده در روز نخست، «توسعه همکاری چند جانبه در حمایت از انتظام خوب در دریا با تأکید بر توجه به تهدیدات امنیت دریایی مدرن» بود که سخنرانان مختلف به آن پرداختند.

امیر دریادار دوم حسین خانزادی معاون طرح و برنامه نداجا و امیر دریادار دوم رضا عباسی فرمانده منطقه دوم مداجا، امیر سیاری را در این سفر همراهی می‌کنند.

نمازجمعه این هفته تهران به امامت آیت الله صدیقی اقامه‌ می‌شود

نماز عبادی-سیاسی جمعه این هفته(3شهریورماه) به امامت آیت الله کاظم صدیقی در مصلای امام خمینی(ره) تهران اقامه می‌شود.

امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) نیز به مناسبت سالروز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی پش از خطبه‌های نمازجمعه به سخنرانی خواهد پرداخت.

تجلیل از خدمات سردار دهقان در سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع

مراسم تجلیل از‌ خدمات سردار حسین دهقان وزیر سابق دفاع و مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح در سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با حضور مدیران ارشد سازمان عقیدتی سیاسی برگزار شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در این مراسم با تقدیر از خدمات فداکارانه سردار دهقان در حوزه صنعت دفاعی و پشتیبانی مقتدارانه از نیروهای مسلح اظهار داشت: سردار دهقان در حوزه صنعت دفاعی به عنوان پشتوانه اقتدار ملی واقعا مقتدرانه و جانانه تلاش کردند و شاهد خدمات و تلاش‌های بسیاری از وی بودیم.

وی حمایت همه‌جانبه از محور مقاومت، مواضع سیاسی قاطعانه و مقتدرانه در سطح منطقه و جهانی و حمایت‌های فراوان از فعالیت‌های فرهنگی را از مهم‌ترین ویژ‌گی‌های سردار دهقان برشمرد و افزود: بحمدالله سردار دهقان با مدیریت خوب و قوی بحث آمایش و چابک‌سازی را در سطح وزارت دفاع ‌با کمترین تنش اجرایی کردند.

حجت‌الاسلام قندهاری‌ با اشاره به اجرای طرح آمایش صنعتی در سطح وزارت دفاع تصریح کرد: آمایش صنعتی واقعا در سطح وزارت دفاع دغدغه‌ای بود که سالیان سال فقط قصد انجام کار بود اما با حضور سردار دهقان با اقتدار این اقدام صورت گرفت و بدون لحظه‌ای توقف تولید انجام و چند برابر هم می‌شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع ‌افزایش تولیدات تجهیزات دفاعی، افزایش کیفیت محصولات، ارتقای دیپلماسی دفاعی، توجه جدی به نیازمند‌ی‌های نیروهای مسلح و ... را از مهم‌ترین اقدامات سردار دهقان برشمرد و ادامه داد: در حوزه فرهنگی سردار دهقان واقعا حمایت‌های همه‌جانبه‌ای از فعالیت‌های سازمان عقیدتی سیاسی داشتند و وی با حضور در شورای عالی فرهنگی بسیاری از موانع را برطرف می‌کردند.

وی بازسازی و نوسازی نمازخانه‌های سطح وزارت دفاع را از پیگیری‌های سردار دهقان برشمرد و گفت: با پیگیری‌های سردار دهقان دو مسجد در قشم و چهار راه پاسداران ساخته شد که هر دو به عنوان نگینی می‌درخشند.

حجت‌الاسلا‌م قندهاری با بیان اینکه با حمایت سردار دهقان مراکز بصیرتی وزارت دفاع در سطح کشور افزایش یافت، گفت: ‌به زودی مراکز بصیرتی در هرمزگان، گلستان و اصفهان راه‌اندازی می‌شود تا بتوانیم حجم گسترده‌ای از خانواده‌های کارکنان را زیر پوشش قرار دهیم.

سردار سرتیپ پاسدار دکتر حسین دهقان وزیر سابق دفاع و مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح نیز در این مراسم با تسلیت فرارسیدن شهادت امام جواد (ع) اظهار داشت: امیدواریم یاد ائمه طاهرین و توسل به آنها مددکار ما برای انتخاب صحیح ‌ و پیمودن راه باشد.

وی با بیان اینکه تجلی مکتب اهل بیت (ع) را امروز می‌توانیم در بیانات، رفتار و مواضع مقام معظم رهبری ببینیم، افزود: آنچه امروز جامعه اسلامی را قوام و استحکام می‌بخشد پیوند امت با ولایت است که نقطه اوج ‌آن را در ایران اسلامی شاهدیم و دشمنان از همین پیوند امت اسلامی عصبانی شده‌اند.

سردار دهقان با بیان اینکه در سایه همین پیوند امت با ولایت ‌است که جامعه اسلامی هویت پیدا کرده است، تاکید کرد: در مدت طول خدمتم به عنوان سرباز نظام اسلامی تمام تلاشم پیاده‌سازی تدابیر و منویات مقام معظم رهبری بوده است.

وزیر سابق دفاع در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حضور در وزارت دفاع به عنوان وزیر برایم بسیار پربرکت بود، گفت: همراه ‌داشتن همکاران همدل، هفکر و مخلص بزرگترین افتخار بود و تا جایی که توان داشتیم در جهت ‌ارتقای صنعت دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح ا‌قدام کردیم.

وی با بیان اینکه جایگاه وزارت دفاع در ذهن رهبر معظم انقلاب و جامعه امروز بسیار رفیع و عزیز است و دشمنان از این جایگاه هراسناک هستند، تاکید کرد: عنصر قدرت‌آفرین برای نیروهای مسلح امروز در مجموعه صنایع دفاعی قرار دارد به همین دلیل وزارت دفاع‌ بسیار مورد هجمه دشمنان قرار گرفته است.

سردار دهقان با بیان اینکه کارکنان وزارت دفاع باید همیشه بیدار باشند و از این دستاورد بزرگ صیانت و نگهداری کنند، گفت: همه کارکنان باید همیشه خود را در عرصه نبرد ببینند تا دشمنان نتوانند به این جایگاه نفوذ کنند.

‌در پایان این مراسم به پاس خدمات شایسته سردار دهقان، با اهدای لوح یادبود از طرف کارکنان سازمان عقیدتی سیاسی از وی تجلیل شد./907/۳۰۳/ب2

ارسال نظرات