۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۵۲۰۲۸۴
آیت الله طه محمدی:

خستگی در قاموس افراد جهادگر بی معنا است

آیت الله طه محمدی گفت: قهرمان ترین قهرمانان عالم کسانی هستند که در جنگ با نفس اماره نه تنها تسلیم نشده اند بلکه تواسته اند این اژدهای درونی را به زانو در آورند.
طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان آیت الله غیاث الدین طه محمدی، امام جمعه همدان پیش از ظهر امروز در چهل و چهارمین گردهمایی معاونان آموزشی جهاد دانشگاهی کشور که به میزبانی جهاد دانشگاهی واحد همدان، برگزار شد گفت: جهاد قسمت های فراوانی مانند سازندگی، جهاد در راه اصلاح امور، جهاد در راه مبارزه با دشمنان خدا و دیگر مصادیق را دارد اما سخت ترین جهاد ها، جهاد با نفس است.

وی جنگ با نفس اماره را در مسیر بندگی بسیار مهم و سخت دانست و ادامه داد: قهرمان ترین قهرمانان عالم کسانی هستند که در جنگ با نفس اماره نه تنها تسلیم نشده اند بلکه تواسته اند این اژدهای درونی را به زانو در آورند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان صبر و تلاش را از صفات اصلی جهاد گران عنوان کرد و اظهار داشت: خیلی از افراد با هوای نفس وارد میدان می شوند اما چون توانایی مبارزه با نفس خود را ندارند زود شکست می خورند، اما افرادی که روحیه جهادی دارند و جهادی عمل می کنند با صبر و استقامت به مقصود خود می رسند.

وی با شاره به روز پزشک و بزرگداشت ابوعلی سینا گفت: ابوعلی سینا با سعی و تلاشی مثال زدنی توانست در عمر کوتاه و با برکت خود که مشغول تحقیق بود تالیف های فراوانی برای دیگران به یادگار گذاشت.

آیت الله طه محمدی در ادامه شیخ الرئیس را یکی از بزرگترین اساتید فلسفه دانست و گفت: دنیا بوعلی را به عنوان یک طبیب بی نظیر می شناسند اما ما او را به عنوان فیلسوفی که هم در فلسفه عملی و هم در فلسفه نظری صاحب نظر است می شناسیم.

رئیس بنیاد بوعلی با اشاره به اهمیت صبر در کار جهادی گفت: یکی از نشانه های عمل جهادی صبر است آنهایی که در رسیدن به مقصود خود صبر پیشه کرده و استقامت ورزیده به تحقیق به هدف خود رسیده اند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان، حضرت زینب(س) را اسوه صبر دانست و بیان داشت: در صبر و استقامت باید حضرت زینب(س) را سرلوحه خود قرار دهیم، این زن نمونه اسوه کاملی است که در برابر بزرگترین مصیبت های عالم خم به ابرو نیاورد.

وی با بیان اینکه در اسلام گناهی بالاتر از نا امیدی نیست گفت: در قاموس افراد جهادی خستگی و نا امیدی واژه ای بی معنا است که این افراد تا رسیدن به هدف خود از مسیر خارج نمی شوند.

امام جمعه همدان پیامبران و بزرگان دین را نمونه های عمل کردن جهادی بیان کرد و ابراز داشت: به امید خداوند متعال جهاد دانشگاهی ما نیز پیامبران و بزرگان را الگو و سر مشق خود قرار دهند و عمل خود را بر این پایه استوار کنند.

آیت الله طه‌محمدی در پایان گفت: گهواره‌ انسان ‌های بزرگ در خانه ‌های فقرا به تکان درآمده است، انسان‌ها در محرومیت‌ها و سختی‌ها رشد می‌ کنند همانند آیت الله آخوند(ره) که 400 نفر عارف تربیت کرد؛ چراکه رفاه سبب تنبلی جسم و روح می شود و انسان را از بین می برد./979/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات