۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۵۲۰۳۲۳
امام جمعه تبریز:

انقلابی ماندن حوزه های علمیه ضامن بقای نظام اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که انقلابی ماندن حوزه های علمیه ضامن بقای نظام اسلامی است، گفت: اگر حوزه از آرمان های اصیل و هویت خود فاصله بگیرد، دچار استحاله می شود.
جلسه شورای حوزه علمیه آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی صبح امروز در جلسه شورای مدیریت حوزه های علمیه استان که در بیت امام جمعه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر انقلابی بودن و انقلابی ماندن حوزه های علمیه نباید مورد غفلت قرار گیرد.
وی با تأکید بر این‌که انقلاب اسلامی ایران به برکت مجاهدت روحانیت و نقش‌آفرینی حوزه های علمیه به پیروزی رسیده است، خاطرنشان کرد: انقلابی ماندن حوزه های علمیه ضامن بقای نظام اسلامی است، اگر حوزه از آرمان های اصیل و هویت خود فاصله بگیرد، دچار استحاله خواهد شد.
امام جمعه تبریز با بیان این‌که تداوم انقلاب اسلامی با نقش آفرینی روحانیت و حوزه های علمیه ممکن خواهد بود، تصریح کرد: حوزه های علمیه با استمرار تفکر دینی، جایگاه مهمی در تحقق مطالبات به‌حق ملت در برابر رژیم های مسنکبر داشته است، امروز نیز حوزه و روحانیت باید منادی وحدت، منافع ملت و مروج اسلام ناب محمدی باشد.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تأکید بر این‌که مدیران و اساتید حوزه های علمیه باید انقلابی بوده و باور داشته باشند که انقلاب اسلامی به برکت حوزه به تعالی رسیده است، گفت: مدیران انقلابی حوزه های علمیه باید از اساتید انقلابی برای تدریس در مدارس علوم دینی دعوت کنند تا طلابی با روحیه جهادی، مطالبه‌گر و انقلابی تربیت شوند.
رییس عالی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از مهم‌ترین برکات پیروزی انقلاب اسلامی ایران را توسعه حوزه های علمیه در سراسر کشور دانست و گفت: امروز به برکت نظام اسلامی، مدارس علمیه چه در بخش خواهران و چه برادران، در سراسر شهرهای کشور توسعه یافته، اما فراگیری این مراکز در آذربایجان شرقی نسبت به جمعیت استان کم است.
وی با اشاره به این‌که تاریخ پرافتخار حوزه علمیه آذربایجان و تبریز غیر قابل کتمان است، افزود: امروز نه تنها باید به فکر گسترش مدارس علمیه در سراسر استان باشیم، بلکه باید به دنبال ارتقای سطح کیفی آموزش و پژوهش در مدارس علمیه خواهران و برادران نیز باشیم.
گفتنی است، در ادامه این نشست هر یک از اعضای شورای مدیریت حوزه های علمیه استان آذربایجان‌شرقی به ارایه نظرات خود پرداختند و در نهایت مصوباتی در راستای تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی از حوزه های علمیه صورت گرفت./935/
پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات