۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۵۲۰۳۳۰
امام جمعه تبریز:

مشارکت مردم آذربایجان در بازسازی عتبات عالیات چشمگیر است

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: خوشبختانه در طول سال های گذشته مشارکت مردم آذربایجان در بازسازی عتبات عالیات چشمگیر بوده است.
نشست ستاد بازسازی عتبات آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در جلسه ستاد بازسازی عتبات عالیات استان که با حضور استاندار و دیگر اعضای ستاد در بیت امام جمعه تبریز همراه بود، اظهار داشت: شکوه عتبات عالیات مایه عزت شیعیان و مسلمانان است.
وی با بیان این‌که تفکر انحرافی و التقاطی داعش و وهابیت هیچ‌گاه تحمل عزت و شکوه شیعیان جهان را نداشته است، خاطرنشان کرد: هر قدمی که برای بازسازی عتبات عالیات عراق و سوریه برداشته شود، نزد پروردگار متعال مأجور است و توفیق فعالیت در این عرصه نصیب هر کسی نمی شود.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود بر تعریف اهداف و مأموریت‌های مشخص برای ستاد بازسازی عتبات عالیات استان و هدایت کمک‌های مردمی به سوی این اهداف تأکید کرد و گفت: خوشبختانه در طول سال های گذشته مشارکت مردم آذربایجان در بازسازی عتبات عالیات چشمگیر بوده است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی خواستار برنامه‌ریزی منسجم و هماهنگ دستگاه‌های اجرایی استان برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی بر اساس اهداف تعیین شده از سوی ستاد مرکزی اربعین شد و گفت: انتظار داریم ناهماهنگی های مشاهده شده در سال های گذشته برطرف شده و خدمات شایسته‌ای برای زائران اربعین صورت گیرد.
امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که هرگونه فعالیت در مسیرهای منتهی به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی نباید فرصت میزبانی عراقی‌ها از زائران را بگیرد، گفت: انتظار داریم سیاست‌گذاری های کلان به نحوی صورت گیرد که تعاملات میان بین دو دولت و ملت در راستای ارتقای سطح مشارکت شیعیان جهان در این آئین بزرگ مذهبی باشد.
همچنین اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی در سخنانی با بیان این‌که استان آذربایجان شرقی طی دو سال گذشته در مرزهای مهران و شلمچه، وظیفه خدمت‌رسانی به زائران اربعین را برعهده داشته است، اظهار داشت: امسال نیز این مأموریت در شهرهای سامرا و بصره به استان واگذار شده است.
وی با اشاره به این‌که ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در جهت‌دهی به مشارکت های مردمی فعالیت های ارزشمند و اثرگذاری داشته است، افزود: ساخت نیم‌ضریح تل زینبیه، پذیرایی از 30 هزار زائر اربعین در سال گذشته، مشارکت در توسعه حرم‌های مطهر علوی و حسینی و جمع‌آوری کمک‌های نقدی مردم تنها بخشی از فعالیت های ستاد استانی بوده است./935/پ
۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات