۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۵۲۰۳۸۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

زن در مکتب اسلام پایه رشد و تعالی جامعه است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: امروز در دنیای به ظاهر متمدن و مدرن غرب نگاه به زن همان نگاه جاهلیت بوده و از زن به عنوان ابزار، کالا و وسیله استفاده می‌شود؛ در حالی که در اسلام زن پایه رشد و تعالی جامعه است.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست جمعیت بانوان فرهیخته و کارشناسان فرهنگی بانوان شرق کشور در بجنورد، اظهار کرد: در بینش و جهان‌بینی اسلامی زن و مرد تفاوتی ندارند و هر دو انسان بوده و برای عبودیت خلق شده‌اند.

وی با بیان اینکه در حوزه تعبد و بندگی خداوند هم میدان کوشش و رسیدن به تعالی برای همه باز است، اضافه کرد: تمایز جنسیتی معنا و مفهومی ندارد؛ زیرا از نظر کسب ارزش‌های متعالی زن و مرد هر دو در یک ردیف هستند.

حجت‌الاسلام خادمی اظهار کرد: حوادث زیادی در تاریخ گذشته بشر به ثبت رسیده و نام و یاد رجال و بانوان برجسته‌ای در بلندای تاریخ به یادگار مانده است که این موضوع گویای ارزش‌های متعالی است که زن و مرد می‌توانند در یک راستا حرکت کرده و به دست آورند؛ زیرا آنچه سرنوشت زن و مرد را رقم می‌زند ایمان و عمل صالح است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی ادامه داد: این نگاه مسیر حرکت ما را روشن می‌کند که در حوزه فرهنگی در چه مسیری گام برداریم.

وی تصریح کرد: اگرچه در طول تاریخ طاغوت‌ها درصدد بودند بین این دو جنس تمایز قائل شوند و از زن برای سوءاستفاده جنسی و لهو و لعب استفاده کنند؛ اما اسلام این رویه را تغییر داد.

حجت‌الاسلام خادمی گفت: امروز در دنیای به ظاهر متمدن و مدرن غرب نگاه به زن همان نگاه جاهلیت بوده و از زن به عنوان ابزار، کالا و وسیله استفاده می‌شود؛ در حالی که در اسلام زن پایه رشد و تعالی تلقی شده است.

وی با بیان اینکه زن اساس تربیت است، خاطرنشان کرد: هر کجا انسان صاحب فضیلتی پیدا می‌شود می‌بینیم که مدیون مادر است؛ زیرا مادر پایه تربیت بوده و نقش مربی را در جامعه انسانی ایفا می‌کند.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: در بینش اسلامی همان طور که مرد می‌تواند در رتبه‌های بالا قرار گیرد، بانوان ارجمندی هم هستند که در صحنه‌های مختلف حضور پیدا کرده و نقش آنها در تاریخ ماندگار شده است./9314/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات