۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۵۲۰۳۸۶
آیت الله موسوی اصفهانی:

اخلاق عملی بهترین شیوه آموزش تهذیب نفس به طلاب است

آیت الله موسوی اصفهانی با بیان اینکه اگر انسان در مبارزه با نفس تداوم داشته باشد به نتیجه می رسد، گفت: خداوند متعال در آیه ۶۹ سوره عنکبوت می فرماید کسانی که در راه ما با نفس خود و دشمن ما جهاد کردند به یقین آنها را به راه های وصول به مقام قرب خود راهنمایی می کنیم.
آیت الله موسوی اصفهانی آیت الله موسوی اصفهانی آیت الله موسوی اصفهانی آیت الله موسوی اصفهانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی مدیر حوزه علمیه همدان ظهر امروز در جلسه معاونان تهذیب مدارس علمیه  استان گفت: در حوزه های علمیه باید به مساله اخلاق و تهذیب نفس همانند مسائل آموزشی اهمیت داده شود.

وی با بیان اینکه علمای اسلام به واسطه تهذیب نفس به درجات عالیه رسیده اند تصریح کرد: شیخ غلام رضا خراسانی شبانه به صورت ناشناس لباس های طلاب را می شست و آیت الله حائری 6 ماه از استاد خود که بیمار بود مراقبت و پرستاری می کرد.

آیت الله موسوی اصفهانی گفت: اگر انسان در مبارزه با نفس تداوم داشته باشد به نتیجه می رسد، خداوند متعال در آیه 69 سوره عنکبوت می فرماید کسانی که در راه ما با نفس خود و دشمن ما جهاد کردند به یقین آنها را به راه های وصول به مقام قرب خود راهنمایی می کنیم.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت عملی کردن مسائل اخلاقی ابراز داشت: مسائل اخلاقی زمانی که به مرحله عمل رسید در دیگران تاثیر می گذارد و عمل ما بیش از سخن ما الگو و اسوه است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه معاونان تهذیب باید الگو های مناسبی برای طلاب جوان باشند گفت: معاونان تهذیب باید تهذیب نفس و اخلاق را به صورت عملی به طلاب جوان و تازه کار آموزش دهند.

وی در ادامه با اشاره به زندگی آیت الله بهجت(ره) گفت: آیت الله بهجت را بیش از 30 سال می شناختم ولی یک درس اخلاق رسمی از ایشان سراغ نداشتم، عمل آیت الله بهجت(ره) بیش از گفتارش الگو و اسوه بود.

آیت الله موسوی اصفهانی در پایان با اشاره به اهمیت روزه های مسحبی تاکید کرد: معاونان تهذیب نسبت به برگزاری سه روز، روزه سفارش شده در ماه های قمری اهتمام ویژه داشته باشند و مناسبت ها عبادی را در مدارس اجرا کنند./۹۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات