۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۶
کد خبر: ۵۲۰۴۳۹
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین آل‌هاشم:

ماهیت برنامه‌های «تبریز ۲۰۱۸» اسلامی و شیعی باشد

امام جمعه تبریز گفت: اگر تبریز به عنوان پایتخت نمونه گردشگری جهان اسلام انتخاب شده است، انتظار داریم برنامه های پیش بینی شده هم ماهیت دینی و مذهبی داشته باشند.
دیدار اسحقی با آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی عصر پنج شنبه در دیدار سرپرست شهرداری تبریز با اشاره به این‌که نوع اقدامات و خدمات شهرداری‌ها به صورت مستقیم با میزان رضایتمندی مردم از نظام اسلامی ارتباط دارد، اظهار داشت: خدمت شایسته و بی‌منت به مردم موجبات جلب رضایت الهی را فراهم می کند.
وی با تأکید بر این‌که کار و خدمت برای مردم، حتی اگر به مدت یک روز یا یک هفته باشد، ارزشمند است، خاطرنشان کرد: مردم نگاه ویژه‌ای به نوع خدمات ارایه شده از سوی شهرداری‌ها دارند، انتظار داریم سلامت اقتصادی و مبارزه با فساد، در بدنه شهرداری مورد توجه ویژه شهرداران قرار گیرد.
امام جمعه تبریز با بیان این‌که محیط خدمت باید از وجود افرادی که زمینه فساد دارند، دور باشد، تصریح کرد: ممکن است درخواستی از سوی یک ارباب رجوع، تحقق ناپذیر باشد؛ با این حال، باید رفتار مسؤولان و مجریان توام با گشاده‌رویی باشد، در چنین شرایطی میزان رضایتمندی مردم از شهرداری ها ارتقا خواهد یافت. 
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به این‌که نگرش های سیاسی و جناحی در فضاهایی که جنبه خدماتی دارند، نباید پررنگ شود، گفت: در دوران سرپرستی خود در شهرداری تبریز سعی کنید مشورت‌پذیر باشید و از وجود افراد خیرخواه و باتجربه بهره‌مند شوید، ضمن این‌که از خلاقیت و ابتکار جوانان غافل نشوید.
وی با بیان این‌که مشورت، موجب قاطعیت در تصمیم‌گیری خواهد شد، افزود:مشوت‌پذیری، مردمی بودن، دلسوزی، صداقت و قاطعیت از دیگر ضرورت‌های مدیریتی است که هر یک در جای خود باید مورد توجه قرار گیرد، اگر نیت خدمت به مردم باشد، هیچ مدیری در این عرصه آرام و قرار نخواهد داشت.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت نمونه گردشگری جهان اسلام در سال 2018 میلادی اظهار داشت: بهره‌گیری از هویت و ظرفیت‌های مذهبی شهر در برنامه‌های تبریز 2018 نباید مورد غفلت قرار گیرد.
وی با اشاره به این‌که تبریز شهر علامه‌ها، سرداران شهید، شهدای محراب و اولین پایتخت جهان تشیع است، گفت: اگر تبریز به عنوان پایتخت نمونه گردشگری جهان اسلام انتخاب شده است؛ انتظار داریم برنامه های پیش بینی شده ماهیت دینی و مذهبی داشته باشند تا گردشگران دیگر کشورهای اسلامی نیز بهره مند شوند.
همچنین اسحقی، سرپرست شهرداری تبریز در سخنانی با اشاره به برنامه‌های خود اظهار داشت: در نظام اداری، هیچ افتخاری بالاتر از خدمت کارمندی نیست، افتخار خدمت به شهر در این کسوت را توفیقی برای خود می دانم و تمام تلاش خود را برای ارتقای شاخص های تعریف شده خواهم داشت./935/پ
۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات