۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۵۲۰۴۹۲
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا مطرح کرد؛

موشک برای دفاع و گفتگو متقابل هم برای ثبات کشور لازم است

سرتیپ اسماعیلی با اشاره به استقرار ۳۷۰۰ نقطه پدافند هوایی در اماکن صعب العبور کشور، از آمادگی کامل قرارگاه پدافند هوایی برای مقابله با هرگونه تهدید و تجاوز خبر داد.
امیر اسماعیلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، فرزاد اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) در سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران که در مصلای امام خمینی (ره) برگزار ‌شد، با اشاره به قدرت موشکی کشور، گفت: هم موشک برای دفاع و هم گفتگوی متقابل برای ثبات کشور لازم است.

وی با بیان این که امروزه عمده حملات و تجاوزات از راه هوا و توسط هواپیماها و موشک های دوربرد صورت می گیرد، گفت: خط دفاعی کشور کلیه مراکز نظامی هسته ای و دستاوردهای ملی کشور اعم از پالایشگاه های نفتی و مانند آن را تحت پوشش خود قرار داده است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) در ادامه از استقرار 3700 نقطه پدافند هوایی در اماکن صعب العبور به عنوان نواختن اولین سیلی خشم ملت بر گوش تهدید دشمن خبر داد.

وی با اشاره به وجود نیروهای فرا منطقه ای و استکبار جهانی در منطقه غرب آسیا و کشف بسیاری از پروازهای بیگانه در مناطق خارج از کشور، امکان تجاوز هوایی را دور از ذهن ندانست و از آمادگی کامل قرارگاه پدافند هوایی برای مقابله هرگونه تجاوز خبر داد.

اسماعیلی در این زمینه به بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت پدافند هوایی که می فرمایند پدافند هوایی خط مقدم و جزو خطوط اصلی است، شما هستید که تهدید دشمن را خنثی می کنید و عظم دشمن را در تهاجم تضعیف می کنید، اشاره کرد.

وی با اشاره به ترانزیت روزانه بیش ار 1400 فروند هواپیمای مسافربری و خارجی مجاز از فراز آسمان جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: با توجه به ناامنی های منطقه، اما بهترین و امن ترین مسیر عبور هوایی در خاورمیانه، آسمان جمهوری اسلامی ایران است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) افزود: با توجه به تهدیدها و تحریم های ناجوانمردانه و نابخردانه استکبار، اما سازمان بین المللی جهانی هوانوردی امن ترین آسمان خاورمیانه را آسمان ایران دانسته که این امنیت با مشارکت ارتش، سپاه و سازمان هواپیمایی کشوری رقم خورده است.

وی یکی از دستاوردهای اثربخش دفاع هوایی را عدم وابستگی علمی و تجهیزاتی به خارج از کشور برشمرد و تصریح کرد: شاید برخی کشورهای منطقه از نظر تجهیزات نظامی متمکن تر باشند اما به برکت خون شهدا و تدابیر فرمانده معظم کل قوا، ایران اسلامی امن تر و ما قوی تر هستیم.

اسماعیلی گفت: به همت جوانان و نخبگان این قرارگاه و تلاش خالصانه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و کار جهادی دانشگاه ها و مراکز دانش بنیان، رادارهای استراتژیک بومی، موشک های هوشمند تمام ایرانی و ساماندهی فرماندهی و کنترل یکپارچه تولید و مستقر شده است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) تصریح کرد: نعمت قدرت تصمیم گیری قاطعانه برخورد با هرگونه تهدیدی، بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب و منافع ملی و خواست ملت بزرگوار ایران است و هیچ گاه استبداد و استکبار به این کشور باز نخواهد گشت.

وی گفت: تمام دستاوردهای دفاعی با عقل، درایت و نیت جوانانی رخ داده که امام راحل و هشت سال دفاع مقدس را ندیده اند اما معتقدند که لنگرگاه کشور ولایت فقیه و شهادت طلبی است و سخن قاطع همه این است که هم موشک برای دفاع و هم گفتگو متقابل برای ثبات کشور لازم است.

اسماعیلی تأکید کرد: دشمنان بدانند که با قدرت نشأت گرفته از خون شهیدان و رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب با هرگونه دست درازی به آسمان کشورمان همگام و هماهنگ با سایر رزمندگان در ارتش، سپاه و بسیج مردمی به آنان جواب کوبنده ای با سفیر آتشبارمان داده خواهد شد./920/۲۰۲/ص

ارسال نظرات