۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۵۲۰۵۰۴

دیدار رییس دفتر رییس جمهور با امام جمعه تبریز

محمود واعظی، رییس دفتر ریاست جمهوری در سفر یک روزه به آذربایجان‌شرقی با حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم، امام جمعه تبریز دیدار و گفت‌وگو کرد.
دیدار رییس دفتر حسن روحانی با امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمود واعظی، رئیس دفتر ریاست جمهوری امروز در دیدار با امام جمعه تبریز با بیان این‌که دولت دوازدهم تمامی برنامه‌های اقتصادی خود را بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و در راستای تحقق «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» بنیان نهاده است، اظهار داشت: باید از تمامی ظرفیت‌ها برای این امر مهم بهره جست.
وی با تأکید بر اهمیت نقش روحانیت، مبلغان حوزوی و ائمه جمعه در فرهنگ‌سازی برای حمایت از تولید داخلی، خاطرنشان کرد: اگر تولید داخلی رونق یابد، موضوع صادرات نیز ارتقا خواهد یافت؛ سیاست داخلی ما باید بر مبنای صادرات شکل بگیرد و باید به گونه‌ای کار کنیم که کشورهای دیگر و منطقه درهایشان را به روی کالاهای ایرانی باز کنند.
رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به این‌که سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی در برنامه چند سال گذشته دولت نیز در اولویت بوده است، افزود: نگاه دولت به اقتصاد مقاومتی کوتاه مدت نیست، بلکه اعتقاد داریم اقتصاد مقاومتی نسخه شفا بخشی برای مشکلات اقتصادی کشور در دراز مدت است.
 واعظی با بیان این‌که دولت تلاش جدی برای اشتغال جوانان دارد، گفت: سال گذشته 625 هزار شغل خالص ایجاد کردیم، که اگر همین روند را با قدرت ادامه دهیم، طی چند سال تا حدودی مشکل بیکاری جوانان برطرف می شود، هر چند باید به تولید داخلی بها دهیم تا زمینه اشتغال جوانان در این عرصه نیز فراهم شود.
وی حمایت از بخش خصوصی و اعتقاد به فعالان اقتصادی در داخل کشور را لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: در این میان فعالان بخش خصوصی در آذربایجان نقش بسیار مهمی در تحرک تولید ملی بر عهده دارند؛ اگر اقتصاد آذربایجان راه بیافتد، اقتصاد کشور نیز راه می‌افتد.
رئیس دفتر رئیس جمهور در ادامه با ابلاغ سلام حسن روحانی به امام جمعه تبریز اظهار داشت: امیدواریم با کمک و رهنمودهای حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم و حمایت مردم خلاق و مبتکر استان آذربایجان شرقی، دولت دوازدهم بتواند کارهای بزرگی در عرصه های فرهنگی و اقتصادی انجام دهد.
همچنین حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی در سخنانی با تأکید بر رسالت خطیر دولت در عرصه‌های فرهنگی و اقتصادی گفت: حداقل انتظار مردم آذربایجان این است که در کابینه دولت دوازدهم یک وزیر آذری فعالیت داشته باشد./935/پ
۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات