۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۵۲۰۵۱۲
آیت الله علم الهدی:

مسأله حقوق های نجومی در دولت یازدهم مایه شرمساری بود

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: این که آقایی بگوید چون من فلان مدرک یا فلان مسؤولیت را دارم، هزینه تفریح دخترم را نیز بیت المال باید بپردازد، با مدیریت جهادی سنخیت ندارد.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد مقدس که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن سوم شهریور ماه، سالروز اشغال ایران از سوی متفقین، اظهار کرد: مردم ما برای آخرین مرتبه طعم اشغال کشورشان توسط دشمن را در این روز چشیدند و نتیجه آن‌ که قحطی، گرسنگی و پریشانی بود را هم لمس کردند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: عبرت اشغال متفقین همواره باید نصب العین حرکت ما در زمینه دشمن ستیزی باشد تا بدانیم که سلطه دشمن به جز فقر، فلاکت و نکبت هیچ میراث دیگری برای ما ندارد.

تسهیل زندگی مردم از مهم ترین مؤلفه های مدیریت آرمانی است

آیت الله علم الهدی با اشاره به فرارسیدن هفته دولت، شهیدان رجایی و باهنر را الگوهای مدیریت دولتی در نظام جمهوری اسلامی قلمداد کرد و گفت: نقش آفرینی این دو شهید بزرگوار در راستای مدیریت آرمانی یک نظام انقلابی، دارای سه مؤلفه «تسهیل زندگی مردم»، «ارتقای فرهنگ دینی» و «مدیریت جهادی» بود.

وی در تبیین شاخصه «تسهیل زندگی مردم» به عنوان یکی از اصول مدیریت آرمانی، تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی را مهم ترین راهبردی دانست که در شرایط روز کشور به این مهم خواهد انجامید و اظهار کرد: اگر مدیران و مسؤولان ما در این کشور با اعتقاد و عمل جهادی به نسخه اقتصاد مقاومتی عمل کنند، زندگی مردم تغییر خواهد کرد.

مسؤولان برای غلبه بر رقبای سیاسی خود به ترویج بی بند و باری نپردازند

امام جمعه مشهد مقدس ارتقای فرهنگ دینی را لازمه تداوم توفیق خدمت برای مسؤولان نظام اسلامی دانست و افزود: مسؤولان ما توجه داشته باشند که اگر جهت مردم به سوی خداپرستی و معادباوری باشد، صبورتر و مقاوم تر هستند و بیشتر به نظام اسلامی کمک می کنند و واستگی آن ها به نظام و انقلاب بیشتر خواهد بود.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: مدیریت امور مردمی که تا آخرین قطره خون خود در عرصه مجاهدت برای نظام حضور دارند، به مراتب آسان تر از مدیریت امور مردمی است که می خواهند روز به روز بیشتر خوشگذرانی کنند و بار خود را به روی دوش دولت بیندازند.

وی ضمن هشدار نسبت به فعالیت برخی جریان های سیاسی برای ترویج بی بند و باری در کشور، تأکید کرد: اگر مردم ما مردمی بی بند و بار بارآمدند و ولنگار شدند و جوانان ما به شهوترانی روی آرودند، دیگر روح مجاهدت و صبوری نخواهند داشت و در برابر کمبودها طغیان می کنند؛ از این رو مسؤولان باید سطح فرهنگ دینی را بالا ببرند، نه این که به اسم آزادی به ترویج بی بند و باری بپردازند. ترویج بی بند و باری و ولنگاری در واقع به خطر افتادن موقعیت خدمت برای مسؤولان است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی یادآور شد: مسؤولان بدانند که اگر در این کشور انقلاب اسلامی نمی شد، آن ها در مسؤولیت خود نبودند؛ پس نباید به اسم آزادی تیشه بر ریشه مسؤولیت خود بزنند تا بر رقیب سیاسی خود غلبه پیدا کنند.

به وجود آمدن مسأله حقوق های نجومی در دولت یازدهم مایه شرمساری بود

آیت الله علم الهدی با اشاره به مسأله «مدیریت جهادی» به عنوان مؤلفه سوم در مدیریت آرمانی، گفت: مدیریت جهادی به معنای مدیریت قانون گریز و بی ضابطه نیست؛ بلکه به این معناست که انسان موانع را نادیده بگیرد و برای رضای خدا و خلق خدا وارد عرصه خدمت شود؛ نه این که در سایه مدیریت، برای خود آلاف و اولوف رقم بزند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری جریان حقوق های نجومی در دولت یازدهم را مایه شرمساری و مصداق تلاش برخی مسؤولان برای بهره برداری شخصی از موقعیت اداری قلمداد کرد و افزود: این که آقایی بگوید چون من فلان مدرک یا فلان مسؤولیت را دارم، هزینه تفریح دخترم را نیز بیت المال بپردازد، با مدیریت جهادی سنخیت ندارد. مدیریت جهادی مدیریتی است که برای مردم هزینه تراشی نکند؛ کما این که بزرگترین امتیاز شهید رجایی نیز همین مسأله بود.

وی در پایان ضمن توصیه به دولتمردان نظام جمهوری اسلامی در دولت دوازدهم، ابراز امیدواری کرد مسؤولان کشور در دولت دوازدهم، شیوه شهید رجایی را نصب العین خود قرار دهند./820/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات