۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۵۲۰۵۷۴
رییس مؤسسه غدیر شناسی:

رساندن پیام غدیر به جامعه و جهان رسالت طلاب است

حجت الاسلام شاه آبادی با بیان این که رساندن پیام غدیر به جامعه و جهان رسالت طلاب است، گفت: پر رونق کردن و ترویج فرهنگ غدیر وظیفه حوزه های علمیه است.
کارگاه آموزشی منبر غدیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سعید شاه آبادی رییس مؤسسه غدیر شناسی امروز در کارگاه آموزشی تربیت مبلغ غدیر با عنوان منبر غدیر که در سالن اجتماعات مدرسه دارالشفای قم برگزار شد، گفت: برای نخستین بار کارگاه آموزشی منبر غدیر را برگزار کردیم و شاید اینگونه برنامه ها در حوزه سابقه زیادی نداشته باشد.

وی افزود: تلاش کردیم که بتوانیم فضای عید سعید غدیر را در کشور پر رونق کنیم، کمی نگران هستیم که غدیر با این عظمت بسیاری که دارد تحت الشعاع مراسمات بعدی و سوگواری های محرم و صفر قرار گیرد، پنهان بماند و اهمیت آن بیان نشود.

فرزند شهید آیت الله شاه آبادی با بیان این که رساندن پیام غدیر به جامعه و جهان رسالت طلاب است، اظهار داشت: پر رونق کردن و ترویج فرهنگ غدیر وظیفه حوزه های علمیه است، دو سنت خطبه خوانی شادی و همچنین نماز غدیر باید احیا شود.

وی با اشاره به اهمیت احیای نماز عید غدیر ادامه داد: در اسلام عیدی وجود ندارد که نماز نداشته باشد، عید جمعه، قربان و فطر دارای نماز هستند و چگونه می شود که عید الله الاکبر عید غدیر نماز نداشته باشد، این مسأله با عرف اعیاد اسلامی سازگاری ندارد.

حجت الاسلام شاه آبادی با بیان این که هدف اصلی مؤسسه غدیر شناسی در طول 7 سال اخیر فعالیت های آموزشی بوده است، ابراز داشت: در دو سال اخیر این مؤسسه آرام آرام قدم هایی در حوزه تبلیغ برداشته است.

وی عنوان کرد: امسال با اعزام مبلغ غدیر رسما واحد اعزام مبلغ مؤسسه غدیر شناسی فعال می شود و سعی داریم با استفاده از تجربیات نهادهای اعزام مبلغ قدم برداریم و امیدواریم که این ساز و کار گسترش پیدا کند.

رییس مؤسسه غدیرشناسی خاطرنشان کرد: مؤسسه غدیر شناسی یک مجموعه خودجوش آموزشی است که فعالیت های آموزشی و تبلیغی انجام می دهد، کارگاه تربیت استاد را نیز از اسفندماه آغاز کردیم و کارگاه دیگری از مهرماه از سطح یک دوره تربیت استاد را در قم آغاز خواهد کرد.

وی اضافه کرد: دوره های آموزشی را ادامه می دهیم، اما برنامه اعزام مبلغ حرکت جدید ما است و به سمت کادرسازی تبلیغی می رویم، مبلغان نباید به یک منبر و خطابه عادی بسنده کنند چون گاهی صحبت تک نفره با مخاطب اثر بیشتری نسبت به منبر دارد./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات