۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۵۲۰۶۳۱
از فردا؛

مستند "حدیث سرو" زندگی نامه آیت الله قریشی از شبکه مستند پخش می شود

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی گفت: مستند "حدیث سرو" با موضوع زندگی نامه آیت الله قریشی از فردا یکشنبه هر هفته از شبکه مستند سیما پخش می شود.
آیت الله قریشی

مسعود مجرد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به مستند زندگی آیت الله قریشی، نماینده خبرگان رهبری اظهار داشت: با تلاش مجموعه رسانه ای مرکز صدا و سیمای آذربایجان غربی داستان زندگی سیاسی و اجتماعی آیت الله سیدعلی اکبر قریشی در قالب مستند "حدیث سرو" به تصویر کشیده شده است.

وی اضافه کرد: این مستند که در 5 قسمت 30 دقیقه ای ساخت و تولید شده است، از فردا ، یکشنبه هر هفته ساعت 20:30  از شبکه مستند پخش خواهد شد.

مجرد با بیان اینکه آغاز فیلمبرداری مستند زندگی اجتماعی سیاسی آیت الله قریشی اواخر شهریور ماه سال گذشته با حضور رییس سازمان صدا و سیما آغاز شد، افزود: فیلمبرداری و تدوین و آماده سازی این مستند برای اکران شش ماه به طول انجامید.

مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان غربی اظهار کرد: تهیه کنندگی این مستند داستانی را محمدرضا همتی بر عهده داشت و فرهاد خوش لهجه کارگردان و رضا کنعانی تصویربردار این مستند هستند.

آیت الله قریشی با توجه به سابقه فعالیت های انقلابی و مذهبی در سال 1358 از سوی مردم آذربایجان غربی به نمایندگی مجلس خبرگان قانون اساسی انتخاب شد و در تدوین قانون اساسی نقش مؤثری ایفا کرد.

در سال های 1361، 1369، 1377 و 1385 از منتخبان مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری بود و پس از رحلت امام خمینی(ره) در انتخاب آیت الله خامنه ای به عنوان رهبر انقلاب نقش اساسی داشت.

این عالم بزرگ افزون بر نمایندگی مجلس خبرگان رهبری، مسؤولیت دفتر نمایندگی ولی فقیه در جهادکشاورزی و دانشگاه ارومیه را عهده دار و همزمان نیز به تدریس در حوزه علمیه و دانشگاه های ارومیه مشغول بوده است.

مسجد اعظم ارومیه از همان سالهای اول انقلاب پایگاه آیت الله قریشی برای تبلیغ دین و کمک به مردم بوده است.

تألیف بیش از 50 جلد کتاب در 20 عنوان از فعالیت های علمی آیت الله قریشی است که بر همین اساس در سال 1375 از سوی وزارت ارشاد به عنوان محقق برتر سال انتخاب شد.

تفسیر احسن الحدیث، قاموس قرآن، آیینه نهج البلاغه، نگاهی به قرآن، حدیث غدیر، معاد از نظر قرآن و علم، مفردات نهج البلاغه و مرد مافوق انسان از جمله مهمترین تألیفات آیت الله قریشی است./936/ت302/ب1

ارسال نظرات