۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۵۲۰۶۴۰
آیت الله رجبی:

طرز تفکر برخی از دولتمردان سبب اشتباه محاسباتی آن‌ها می‌شود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از برخی رویکردهای سیاسی دولتمردان انتقاد کرد و نتیجه آن را طرز تفکر نادرست و اشتباهات محاسباتی دانست.
آیت الله رجبی

آیت الله محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به ارزیابی عملکرد و نقاط قوت و ضعف دولت در 4 سال گذشته پرداخت و گفت: یکی از نقاط قوت دولت این بوده که بر بحث بهداشت سرمایه گذاری ویژه ای کردند منتهی در آنجا نقایصی نیز وجود داشت که از جمله آن ها عدم رعایت عدالت در اختصاص منابع و حق و حقوق مجموعه بهداشت و درمان است که مورد اعتراض بسیاری قرار گرفته است.

وی افزود: همچنین بالابردن هزینه های درمان و مشکلات دیگری در این برنامه وجود داشت اما این که یک همتی در زمینه بهداشت و درمان داشتند و کارهایی انجام دادند نباید نادیده گرفته شود؛ یکی از نقاط ضعف جدی دولت در سیاست خارجی بود که به جای با اقتدار برخورد کردن و عدم اعتماد به دشمنان به گونه ای عمل کردند که گویا دشمن به سر عقل آمده و حاضر است که اندکی از حقوق ما را پاس بدارد.

آیت الله رجبی با بیان این که همه نقایص جریان برجام هم روشن و شفاف شده است، اظهار داشت: خود دولتمردان و مذاکره کنندگان هم به این مسأله اعتراف دارند، جریان برجام خسارت های بزرگی را متوجه ملت ما کرد؛ ضعف دیگر این بود که دولت تمام تخم مرغ های خود را در سبد مذاکرات گذاشت و به جای این که در ابعاد دیگر برای مقابله با تحریم ها اقدام کند تنها به مذاکره پرداخت.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب مکرر فرمودند که اعتماد به نیروهای درونی، اجرای اقتصاد مقاومتی و اهتمام به بالابردن تولید داخلی باید در دستور کار باشد که غفلت و کوتاهی یا مسامحه کردند، در صورتی که می شد با سرکاری  در این جنبه ها بر تحریم ها فائق آمد و آسیب ها متوجه دشمنان می شد و در کنار آن سرمایه عظم انرژی هسته ای و دستاوردهای آن را از دست نمی دادیم.

قائم مقام مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان این که در عرصه فرهنگی متأسفانه اظهارات مسؤولان دولتی و عملکرد بخشی از آن ها بسیار ضعیف و در مواردی در جهت عکس بود، ابراز داشت: فرمان آتش به اختیار رهبر معظم انقلاب بهترین شاهد بر ضعف بزرگ دولت در عرصه فرهنگی است.

وی عنوان کرد: متأسفانه برخی از مسؤولان دولتی سخنانی را بیان کردند که زمینه را برای طمع دشمن بیشتر کرد، این که خزانه خالی است، باید مدیر از خارج وارد کنیم و توان ما در حد آبگوشت بازباش است و امثال این ها سخنانی بود که اگر هر انسان عاقلی اندکی تأمل داشت از گفتن آن شرم می کرد، به جای این که در برابر دشمنان عزتمندانه ظاهر شوند این گونه ضعیف برخورد کردند و جا داشت همان موقع چنین وزیران و مسؤولانی از کار برکنار می شدند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: دولت یازدهم تلاش کرد با سیاه نمایی و مانور دادن رو نقاط ضعف دولت قبل از آن برای خود چهره و وجهه کسب کند و این مسأله ای است که هنوز ادامه دارد و متأسفانه یک اخلاق بد دولتمردان است؛ به جای این که اگر کار خوبی دارند از فعالیت های مثبت خود سخن بگویند تکیه بر مسائل و مواردی همانند جریان بورسیه می کنند که مربوط به حیثیت عمومی توده مردم بود.

وی اضافه کرد: عدم اعتماد به نیروهای درونی، چشم دوختن به بیرون، گفتن جملاتی همچون این که باید کدخدا را دید و عدم اعتماد به وعده های الهی که خداوند فرمود اگر در راه خدا تلاش کنید شما را یاری می کنیم نقطه ضعفی بود که در مسائل معنوی و وعده های الهی اعتماد کافی وجود نداشت.

آیت الله رجبی گفت: منشأ تمام این ها نوع طرز تفکر برخی سیاستمداران در حوزه معارف و آموزه های دینی است؛ این ضعف در برابر فرهنگ و تمدن غربی و همچنین در برابر قدرت دشمن و توان داخلی ما افراد را دچار اشتباه کرد و متأسفانه اشتباه محاسباتی آن ها این عوارض را به دنبال داشت./1323/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات