۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۵۲۰۶۵۴
حجت الاسلام دهنوی:

مکتب فمینیسم بزرگترین آفت خانواده های غربی است

حجت الاسلام دهنوی اختلال در نظام خانواده را از جمله آفات مکاتب غربی و افراط و تفریط در زمینه حقوق و وظایف زن و مرد برشمرد و گفت: دوری جوانان از ازدواج رسمی و قانونی و زندگی به صورت همخانه ای سبب شده تا در کشورهای غربی کانون خانواده از میان برود.
حجت الاسلام دهنوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام حسین دهنوی، کارشناس مسائل خانواده در شصت و دومین جلسه زندگی به سبک بهشت که صبح امروز در فرهنگسرای شهید منتظری و به همت سازمان رفاهی تفریحی شهرداری نجف‌آباد برگزار شد، گفت: اهمیت به خانواده و حقوق و وظایف میان زن و مرد یکی از اساسی ترین نقاط قوت مکتب اسلام نسبت به دیگر مکاتب و ادیان است.

وی با اشاره به افراط و تفریط هایی که نسبت به زن در دیگر مکاتب صورت گرفته است، افزود: در جامعه غرب در جانبداری افراطی و غیرمنطقی در دفاع از زنان مکتبی به نام فمینیسم راه افتاده است و به خاطر فشار دولت ها یک سری حقوق را برای زنان در نظر گرفتند که نه تنها نفعی برای زنان نداشته است، بلکه به اعتراف خودشان سبب انحطاط کانون خانواده نیز شده است.

حجت الاسلام دهنوی اختلال در نظام خانواده را از جمله آفات مکاتب غربی و افراط و تفریط در زمینه حقوق و وظایف زن و مرد برشمرد و گفت: دوری جوانان از ازدواج رسمی و قانونی و زندگی به صورت همخانه ای سبب شده است تا در کشورهای غربی کانون خانواده از میان برود که خود کارشناسان غربی به این مسأله اعتراف کرده اند.

وی در ادامه بیان داشت: در میان تمام مکاتب، مکتب اسلام تنها مکتبی است که حقوق و وظایف زن و مرد نسبت به یکدیگر براساس نیاز فطری و طبیعی هر دو طرف قرار گرفته است نه مانند مکاتب غربی که براساس عقل ناقص بشری و آزمون و خطا به دست می آید.

کارشناس مسائل خانواده در ادامه به بیان وظایف و حقوق زن و مرد نسبت به یکدیگر پرداخت و افزود: یکی از حقوق مادی زن که بر عهده مرد است، تأمین نیازهای جسمی زن است که از جمله حقوق واجب بر عهده مرد است که به عنوان نفقه یا انفاق کردن به زن در خوراک، پوشاک، مسکن و نیازهای دارویی شرعاً و قانوناً بر عهده مرد است.

وی به یکی از حقوق معنوی مرد نسبت به زن نیز اشاره کرد و افزود: نحوه رفتار مرد در محیط خانه با همسرش از حقوق معنوی است که خداوند در آیه «وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ» نحوه رفتار مرد نسبت به زن را بیان کرده است که مرد نباید هیچ بی حرمتی، بدزبانی، فحش و ناسزایی نسبت به همسر خود داشته باشد.

حجت الاسلام دهنوی در ادامه بیان داشت: نحوه رفتار مرد نسبت به همسر خود در تعبیراتی که معصومین نسبت به زن بیان کرده اند هم چون "امانت الله" و یا تعبیر زن به ریحانه نشان می دهد که نباید مرد نسبت به همسر خود معاشرت به منکر داشته باشد و تشبیه زن به قواریر یا جام های بلورین و یا حدیث معصوم که ملاک ایمان را حب النساء دانسته اند، نشان از نحوه برخورد با همسر است.

وی با اشاره به سیره ائمه معصومین نسبت به همسرانشان افزود: در سیره اولیای الهی و سیره عملی ائمه معصومین حتی یه مورد یافت نمی شود که نسبت به همسرانشان معاشرت به منکر داشته باشند حتی زمانی که امام معصوم می دانست که همسرش قاتل او است در حقش معاشرت به منکر نکرد.

کارشناس مسائل خانواده در ادامه پیرامون وظایف زن نسبت به مرد بیان کرد: حق مادی زن نسبت به مرد، تمکین از همسر است و پیامبر در این زمینه فرمودند که جهاد زن خوب شوهرداری کردن است و باید در همه این حقوق و وظایف تعادل را ملاک عمل خود قرار دهید.

وی حق معنوی زن نسبت به مرد را اطاعت در خروج از منزل برشمرد و افزود: خداوند در وجود مردها یک ویژگی به اسم اقتدار قرار داده است و اجازه از مرد برای خروج از منزل سبب اقتدار مرد در خانواده و جامعه است و این مسأله آن جا که خداوند می فرماید: «فَالصَّالِحَاتُ قَانِتَاتٌ» یعنی زن باید مطیع همسرش باشد و این اطاعت برگرفته از نیاز فطری مرد برای تکیه گاه بودن است.

حجت الاسلام دهنوی با قرائت آیه «الرِّجالُ قَوّامُونَ عَلَی النِّساءِ» بیان کرد: قوامون در این آیه به معنی سنگربانی است یعنی مردان سنگربان و حامی زن هستند و خداوند نیز زن را اقتدارپذیر قرار داده است و همین اجازه گرفتن موقع خروج از منزل حق واجبی است که مرد به گردن زن دارد و بعضی تعبیراتی که برای این کلمه شده است، صحیح نیست.

وی در ادامه افزود: اسلام دین کاملی است و هیچ گاه در حق هیچ گروه و فردی کوتاهی و اجحافی روا نداشته است و هر قانون و حقی که در دین اسلام نسبت به مرد یا زن قرار داده شده است، تنها برای خروج از بن بست های زندگی است که اگر زندگی براساس قانون عشق استوار شود، بسیاری از درگیری ها از میان خواهد رفت./1306/پ202/ب1

ارسال نظرات