۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۵۲۰۶۶۱
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

نگاه صحیح به دنیا سبب آرامش وجودی انسان می شود

رحیم پور ازغدی گفت: اگر انسان نگاه خود را نسبت به دنیا دگرگون کند و او را همچون مقدمه ای ببیند که باید در فرصت معینی پیموده شود، زندگی او آرامش می گیرد.
رحیم پور ازغدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حسن رحیم پور ازغدی، شامگاه جمعه در همایش کشوری فعالان قرآن و عترت دانشگاه های علوم پزشکی که در محل مسجد حضرت زهرا(س) دانشگاه غلوم پزشکی مشهد برگزار شد، با اشاره به نزاع همیشگی میان حق و باطل، اظهار کرد: به فرموده قرآن، حق راه خدا است و هرآنچه غیر از حق باشد، از غیر خدا است و هیچ رابطه ای میان این دو در دنیای مادی وجود ندارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: حق، همان حقیقت انسان در عالم دیگر است و باطل جز توهمی که به وسیله شیطان بوجود می آید نیست. در این دنیا ما باید میان حق و باطل یکی را انتخاب کنیم؛ در نتیجه نمی شود مانند متدینانی باشیم که به دنبال قرآن و حق هستند ولی فکر می کنند اگر حق و با طل وجود دارد، برای این است که انسان از هر دو آن ها ذره ای بچشد.

وی افزود: همه انسانها در طول شبانه و روز با حق مواجه می شوند و خود باید انتخاب کنند که به سمت حق و حقیقت و در معنای دیگر رضایت خدا بروند یا به سمت پوچی و هیچی که توهمی بیش نیست قدم بگذراند.

رحیم پور ازغدی خاطرنشان کرد: دنیا نباید هدف زندگی انسان باشد؛ بلکه باید مقدمه ای برای تعالی و رسیدن به عالم اصلی انسان قرار گیرد. دنیا محل کسب اعمال خالص برای ملاقات با خداست. امام صادق(ع) دنیا را عرصه ای معرفی می فرمایند که همراه با هر لذتی، رنجی وجود دارد. در حقیقت دنیا محل درد است؛ نه آسایش.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: اگر انسان نگاه خود را نسبت به دنیا دگرگون کند و او را همچون مقدمه ای ببیند که باید در فرصت معینی پیموده شود، زندگی او آرامش می گیرد، تمام کارهای خود را بر انتخاب حق و خدا انتخاب می کند و دنیا در چشمش ذلیل می شود.

وی تأکید کرد: عمر انسان تعیین شده نیست و باید مراقب باشیم که روزی فرا نرسد که افسوس بخوریم از این که در این دنیا کاری نکردیم. تکلیف دنیا معلوم هست و طبق وعده قرآن کریم، رژیم های باطل نابود می شوند و زمین به دست اهلش خواهد رسید ولی ما سعی کنیم در این مدت و حاکمیت نقش خود را به بهترین نحو ایفا کنیم.

رحیم پور ازغدی خاطرنشان کرد: اگر ما زندگی خود را بر همان تقوای توصیف شده در کلام امیرمؤمنان(ع) بنا نهیم و بدانیم که همه چیز ثبت می شود و تحت نظارت است، جامعه ای اسلامی بر محور حقی خواهیم داشت که باطل در آن جایی ندارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، وحدت را یکی از شؤون حق دانست و اظهار کرد: قرآن که حق محض است به دنبال وحدت است و همه انسان های کره خاکی را برادر و خواهر می داند. این انسان است که به دو قطبی کردن انسان ها می پردازد.

وی در پاسخ به این پرسش که «چرا با وجود حق، باطل فرصت ابراز وجود پیدا می کند؟»، تصریح کرد: باطل همیشه با پرچم حق شعار می دهد. حتی یک سارق هم همواره حق را متوجه خود می داند و می گوید بخشی اموالی که در دست انسان هاست، حق خودش بوده است.

رحیم پور ازغدی در پایان به بیان سایر مصادیق پیروان باطل پرداخت و افزود: امروز می بینید که دولت آمریکا به اسم صلح و حقوق بشر، ملت های مظلوم و کشورهای مسلمان را به خاک و خون کشیده است. باطل همواره با لباس حق جلوه می کند و این انسان است که باید یا بصیرت خود فریب این پوچی را نخورد./820/پ204/ب1

ارسال نظرات