۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۵۲۰۶۷۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر:

مرزهای سنی در فضای مجازی برداشته شده است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه امروز شاهد پیشرفت چشمگیری در عرصه رسانه و اطلاع رسانی در جهان هستیم، گفت: امروزه فضای مجازی سن و سال نمی شناسد و مرزها برداشته شده است.
عبدالرضا سروستانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر نشست نخبگان و فعالان رسانه بوشهر با موضوع نقش رسانه در ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی و مسؤول بسیج رسانه استان صبح امروز در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر برگزار شد.

در این نشست فعالان رسانه حول محورهای تولید محتوا، جریان سازی، تغذیه محتوایی، مطالبه گری، آسیب شناسی و بایسته های الگوی سبک زندگی اسلامی ایرانی و راهبر و افق سازی رسانه به مباحثه پرداختند.

حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت علی الخصوص شهید رجایی و باهنر، گفت: استقلال، وحدت و همدلی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی بود؛ همدلی در بین اقشار مختلف موجب شد تا نظام اسلامی ما به عنوان نظام مقتدر، نقش خود را در مجامع بین المللی ایفا کند.

وی با اشاره به انواع مدل های تبلیغ مکاتب در طول قرون گذشته، اظهار داشت: در هر زمانی وسایلی خاص برای انتقال پیام ها مورد استفاده قرار می گرفت و امروز طبق پیش بینی های گذشته، با پیشرفت علوم ارتباطات و تکنولوژی ها، جهان به یک دهکده کوچک تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه امروز شاهد پیشرفت چشمگیری در عرصه رسانه و اطلاع رسانی در جهان هستیم، تصریح کرد: امروزه فضای مجازی سن و سال نمی شناسد و مرزها برداشته شده است.

حجت الاسلام سروستانی با بیان اینکه فضای مجازی یک فرصت و تریبون است، اظهار داشت: دنیای مجازی،  دنیایی وسیع و هموار است و باید ببینیم وظیفه ما در این فضا چیست، ما می توانیم از فضای مجازی برای انتقال فرهنگ و رسیدن به اهداف مان استفاده کنیم.

وی ابراز کرد: صهیونیسم، آمریکا و.... برای جمهوری اسلامی ایران برنامه هایی خاص دارند و به دنبال آن هستند که اساس فرهنگ خانواده را از این نظام اسلامی بگیرند.

حجت الاسلام سروستانی با بیان اینکه اسلام برای تمام زندگی ما برنامه دارد، تصریح کرد: دنیای غرب در عرصه های مختلف تلاش می کند تا این سبک زندگی اسلامی را از ما بگیرد.

وی در خصوص وظایف اصحاب رسانه، گفت: باید تلاش کنیم تا از فضای مجازی و هنر و قدرتی که خدا به ما داده است، در راستای خدمت به دین استفاده کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اشاره به محتواهای فضای مجازی، ابراز کرد: جای تاسف دارد که چرا در فضاهای مجازی، نشریات مکتوب، اخبار و... تنها سه تا هفت درصد از محتواهای ما به حوزه دین اختصاص دارد.

عبدالله نجفی، مسئول بسیج رسانه استان بوشهر هم در این نشست با گرامیداشت یاد شهدای عرصه رسانه، گفت: موضوع سبک زندگی ایرانی اسلامی از سوی  دنیای غرب مورد هدف قرار گرفته و دنیای غرب درنظر دارد کشورها را به آرامی در دست بگیرد و به سمتی که می خواهد پیش ببرد.

گفتنی است در ادامه نشست فعالان حوزه رسانه نظرات، انتقادات، پیشنهادات و راهکارهای خود را بیان کردند./833/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات