۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۵۲۰۶۸۶
آیت الله اعرافی:

حوزه علمیه تنظیم کننده خط فکری جامعه و جهان اسلام است

مدیر حوزه های علمیه گفت: حوزه های علمیه باید در سه بعد علم آموزی، تهذیب نفس و انقلابی گری فعالیت کنند و در حال حاضر جامعه نیاز به طلاب باسواد، مهذب و انقلابی دارد.
آیت الله اعرافی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه ظهر امروز در مدرسه علمیه آخوند همدان ضمن تقدیر از علمای استان، شهدای روحانیت و شهدای مدافع حرم استان، گفت: طلاب جوان حرکت آفرینان و آینده سازان انقلاب و محور اصلی حوزه های علمیه هستید.

وی با اشاره به اهمیت معنویت در حوزه های علمیه تصریح کرد: شروع سال تحصیلی با دهه مبارکی همراه شده است که طلاب باید با معنویت مدارج علمی خود را بگذرانند.

مدیر حوزه های علمیه اظهار داشت: حوزه های علمیه ازفعالیت های امام باقر(ع) و امام صادق(ع) بهره برده است، امام باقر(ع) فرزند عاشورا است، حوزه های علمیه امروزه باید باقری و صادقی و عاشورایی عمل کند.

وی در ادامه افزود: در قرن اول هجری قمری فتوحات فراوانی برای اسلام صورت گرفت، البته امت اسلام بعد از پیامبر اسلام(ص) دچار انحراف شدند، ولی چون موج انفجار اسلام قوی بود بعد از پیامبر(ص) تا عاشورا انحراف ها به وضوح معلوم نبود.

آیت الله اعرافی با اشاره به فعالیت های علمی امام باقر(ع) گفت: امام باقر(ع) در مقابل با تفکرهای دیگر ادیان تسلیم نشد و با منطق اسلامی حقانیت اسلام را به همه حق جویان آموخت.

وی در ادامه افزود: از دیگر مشکلاتی که در زمان امام باقر(ع) وجود داشت این بود زمان منع حدیث تمام شده بود و احادیث فراوانی اعم از صحیح و غلط در جامعه رواج پیدا کرده بود از این رو امام باقر(ع) در صدد از بین بردن احادیث جعلی اقدام های عاشورایی فراوانی انجام داده است.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه رسالت حوزه های علمیه رسالت باقری و صادقی است اظهار داشت: در حال حاضر رسالت حوزه های علمیه ادامه دادن راه امام باقر(ع) و امام صادق(ع) است.

مدیر حوزه های علمیه گفت: در تمامی ادوار تاریخ انحرافات درونی که در داخل مذهب اهل بیت(ع) رخ می داد سبب می شد که امام زمان وقت با این جریان فکری مبارزه کند.

وی در ادامه بیان داشت: طی تحقیقات موجود بیش از 30 انشعاب انحرافی شکل گرفته است، در عصر امام باقر(ع) بعد از امام سجاد(ع) گروه زیدیه و کیسانیه به وجود آمدند که امام باقر(ع) با سیاست و درایت به اصلاح این فرقه ها می پرداخت.

آیت الله اعرافی گفت: جهان اسلام به برکت انقلاب در مقابل مادی گرایان غرب ایستاده است، امروزه غرب با تمام توان و علم خود در مقابل اسلام و ره جویان حق و حقیقت ایستاده است.

وی در ادامه با اشاره به وظیفه خطیر حوزه های علمیه ابراز داشت: در عرصه علم غوغایی در عالم وجود دارد و در برابر این مساله ما نیازی عظیم به نیروهایی زبده نسبت به مقتضای زمان داریم.

مدیر حوزه های علمیه به طلاب جوان توصیه کرد: صرف، نحو، فقه، اصول فقه، فلسفه و تمامی علوم حوزی علومی مقدس هستند که باید شما به خوبی در حوزه های علمیه درس بخوانید تا پاسخگوی زمان باشید.

وی در ادامه افزود: از دیگر فعالیت های طلاب این است که در تعامل با مذاهب اسلامی راه درست را انتخاب کنند و خط سیاسی، انقلابی امام باقر(ع) باید در حوزه های علمیه ادامه داده شود.

آیت الله اعرافی ادامه داد: حوزه های علمیه باید تنظیم کننده خط فکری جامعه و جهان باشند، شما طلاب جوان و عزیز که آینده کشور را در اختیار دارید باید با علم و معنویت در خط تبلیغ دین قدم بگذارید.

مدیر حوزه های علمیه بیان داشت: حوزه های علمیه جای علم و دانش است و هیچ چیز نباید طلاب را از عمق علم و دانش عقب بیندازد مبادا مساله ای سبب ضعف علمی در شما شود.

وی در ادامه تاکید کرد: سنت های بزرگ که سبب تربیت عالمان دین شده است همانند مباحثه  نباید در حوزه های علمیه فراموش شود، طلاب موفق همیشه قبل از درس پیش مطالعه می کنند.

آیت الله اعرافی در پایان گفت: حوزه های علمیه باید در سه بعد علم آموزی، تهذیب نفس و انقلابی گری فعالیت کنند و در حال حاضر جامعه نیاز به طلاب باسواد، مهذب و انقلابی دارد./979/پ202/ب1

ارسال نظرات