۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۵۲۰۶۸۸
آيت الله نمازي:

اشتغال زنان نبايد با خلقت زن منافات داشته باشد

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: اشتغال زنان هيچ منافاتي با اسلام ندارد، اما اشتغال زنان نبايد با خلقت زن منافات داشته باشد.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي، پيش از ظهر امروز در ديدار مريم ارشدي رييس کميته بانوان شوراهای عالی مشورتی مجمع تشخيص مصلحت نظام و حجت الاسلام يوسفي مدير مركز خدمات حوزه علميه كاشان، با اشاره به جايگاه و منزلت زن در نظام توحيدي، گفت: تفكرات غرب به جايگاه زن، نقطه مقابل و ضد تفكرات توحيدي به جايگاه و منزلت زن است.

وي با اشاره به اينكه تفكرات دنياي غرب به جايگاه زن به عنوان يك عنصر مادي است، افزود: با وجود شعارهاي حمايت از حقوق زن از سوی دنياي غرب و متهم كردن جمهوري اسلامي ايران به عدم رعايت حقوق زن، كشورهاي غربي و آمريكايي بدترين رفتارها را با زنان دارند.

آيت الله نمازي با گلايه از رسانه ملي به دليل استفاده از بانوان براي تبليغات و فروش كالا و اجناس تبليغاتي، گفت: زن در تفكرات توحيدي داراي جايگاه و منزلت ويژه اي است كه بايد اين جايگاه حفظ شود.

وي همچنين با اشاره به جايگاه زن از نظر آيات و روايات و سيره پيامبراكرم(ص) و ائمه اطهار(ع)، ابراز کرد: ما هنوز تا رسيدن به جايگاه زن كه در آيات و روايات و سيره پيامبراكرم(ص) بيان شده است، فاصله زيادي داريم.

به گفته وي، برخي از مسؤولان تا حدودي غرب زده شده و مرعوب تبليغات غربي‌ها قرار گرفته و براي اينكه ما را محكوم به عدم رعايت حقوق زن در ايران نكنند، خود را مقيد حضور زنان در كابينه  دولت مي دانند و اين درحالي است كه غرب از زن استفاده ابزاري مي كند.

نماينده ولي فقيه در كاشان ديدگاه اسلام نسبت به حقوق و جايگاه زن را بهترين ديدگاه در بين اديان جهان خواند و اظهار داشت: در اهميت جايگاه زن در اسلام و نظام اسلامي همين بس كه امام خميني(ره) مي فرمايد، مرد از دامان زن به معراج مي‌رود.

آيت الله نمازي يادآور شد: يكي از دانشمندان غربي معتقد است، زن با يكدست گهواره را مي جنباند و با دست ديگر جهان را مي‌جنباند.

نماينده ولي فقيه در كاشان خاطرنشان كرد: با پيروزي انقلاب اسلامي و سرنگوني نظام 2 هزار و 500 ساله طاغوت، زلزله سياسي كه در جهان رقم خورد از سوی امام خميني(ره) محقق شد كه در دامان يك زن پرورش و تربيت شده بود و امروز نيز رهبر معظم انقلاب كه دنيا را تحت تأثير خود قرار داده است در دامان زن تربيت و پرورش يافته است.

وي ادامه داد: پيامبراكرم(ص)، اهل بيت(ع) و فاطمه زهرا(س) در دامان زن تربيت شده اند و امام حسين كه شعاع آن همه جهان را فراگرفته است در دامان حضرت زهرا(س) تربيت شده است و اين نگاهي است كه مسلمانان و اسلام به جايگاه و منزلت زن دارند.

آيت الله نمازي گفت: مديران درسطوح عالي كه با جهان در ارتباط هستند، تصور مي‌كنند تكريم مقام زن، دادن مسؤوليت در وزارت خانه به زنان است و با اين روند مشكل حل خواهد شد.

به گفته وي، عدم بكارگيري بانوان در پست‌هاي مديريتي به دليل عدم توانايي بانوان در پست مديريتي نيست، بلكه برخي از مديريت ها در شأن و جايگاه بانوان نيست.

آيت الله نمازي، يكي از مهم ترين دلايل افزايش جرم و اعتياد در فروپاشي كانون خانواده ها را عدم جاذبه در خانواده به دليل اشتغال زنان در بيرون از خانه دانست و اظهار داشت: عدم حضور مادر در خانواده سبب كمبود محبت نزد فرزندان و سبب خشونت و جرم و جنايت و اعتياد در جامعه مي‌شود.

وي افزود: تفسير و جايگاه زن در نظام آفرينش يك بحث استراتژيك است، بنابراين مشخص شدن شرح وظايف زن در اسلام و نظام آفرينش به اين معني نيست كه زن كار ديگري را نمي تواند انجام دهد، بلكه هيچ كس از عهده مسؤوليت زن بر نمي آيد.

به گفته وي، اشتغال زنان هيچ منافاتي با اسلام ندارد، اما اشتغال زنان نبايد با خلقت زن منافات داشته باشد، چرا كه برخي از مشاغل از جمله مربي مهد كودك، معلمي در مقطع ابتدايي و دبيرستان دخترانه و دانشگاه و همچنين شغل پزشكي و جراحي ويژه بانوان و اختصاصي زنان است.

در ادامه مريم  ارشدي رييس کميته بانوان شوراهای عالی مشورتی مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز گفت: اگر معنويت شهر پشتوانه فعاليت زنان باشد هم بروز و ظهور خواهد داشت و هم رويش هاي انقلاب در عرصه زنان بيشتر مي تواند نمود داشته باشد.

وي افزود: كشور ايران، كشور مسلمان است و سبك زندگي در كشور مسلمان ايران براساس معيارهاي اسلامي و ايراني شكل گرفته است و مطالبه ما نيز براي ورود به عرصه هاي ديني است و در پذيرش حجاب و مسائل ديني هيچ اجباري در كار نيست و جزئي از مسائل ديني و انتخاب زنان ما است و به هيمن دليل حمايت هاي معنوي را به عنوان يكي از پارامترهاي مثبت و موثر و تقويت كننده در حوزه زنان به ويژه در عرصه فعاليت هاي زنان و خانواده قلمداد مي‌كنيم.

در ادامه حجت الاسلام ميثم يوسفي مدير مركز خدمات حوزه كاشان نيز اشتغال زنان در محيط خانه و خانواده را مهم و حائز اهميت خواند و گفت: اشتغال زنان در خانه در دستور كار مركز خدمات حوزه كاشان قرار دارد، چرا كه درآمدزايي زنان در خانه مي تواند در اقتصاد خانواده تأثيرگذار باشد./1307/پ201/ب1

ارسال نظرات