۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۱
کد خبر: ۵۲۰۶۹۲
دبیر علمی انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه:

«پارتی بازی» در ادارات آبروی دولت را می‌برد

حجت‌الاسلام مرتضوی هشترودی با بیان اینکه کارمندان آینه دولت هستند، گفت: کارمند تراز باید به خواسته ارباب رجوع با احترام گوش فرا دهد و با جان دل برای رفع گرفتاری او قدم بردارد.
هیأت دولت

حجت‌الاسلام سید محمود مرتضوی هشترودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه کارمندان، کارگزاران حکومت هستند، گفت: این کارگزاران در بین مردم به عنوان چشم و چراغی هستند که مردم حکومت را از بررسی نوع رفتارشان می شناسند.

کارمندان محرومان را دریابند

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه قم با اشاره به رهنمودهای امیرمؤمنان(ع) در نهج البلاغه در زمینه نوع رفتار کارگزاران حکومت اظهار داشت: کارگزار حکومت اسلامی نباید با ثروتمندان ارتباط تنگاتنگ داشته باشد، بلکه باید در تمام لحظات خدمت خودش، مستضعفان و محرومان را دریابد.

برخی کارمندان در برابر هشت دقیقه کار، حقوق هشت ساعتی دریافت می کنند!

وی با تأکید بر اینکه کارمند باید در برابر حقوقی که می گیرد، هشت ساعت خدمت رسانی مفید ارائه دهد، عنوان کرد: متأسفانه در جامعه امروزی، برخی کارمندان به اندازه هشت دقیقه کار مفید ارائه می دهند، اما به اندازه هشت ساعت، حقوق دریافت می کنند.

هدف کارمند باید اجرای احکام الهی باشد

حجت‌الاسلام مرتضوی هشترودی با بیان اینکه اگر کارمند فعالیت و ساعت حضورش را منظم و دقیق انجام دهد، اعتماد مردم نسبت به حاکمیت بیشتر می شود، ابراز داشت: کارمند باید هدف خودش را پیاده کردن احکام خداوند بداند؛ بنابراین اعمالی ناپسندی همچون پارتی‌بازی، رشوه خواری، کم کاری و غیره زیبنده کارمندان حکومت اسلامی نیست.

کارمندان عدالت را رعایت کنند

دبیر علمی انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه کارمندان در قبال حقوقی که دریافت می کنند متعهد هستند، بیان کرد: کارمندان باید به تعهدنامه، قرارداد و یا مرام نامه خود پایبند باشند و در برابر قانون با مساوات برخورد کنند، یعنی از این که کار دیگران را معطل کند و کار آشنایان خودشان را راه بیاندازند باید به شدت پرهیز کنند، چراکه این کار سبب می شود مردم از حاکمیت دل زده شوند.

کارمند به جای «زبان»، باید «گوش» باشد

وی با بیان اینکه کارمند به جای «زبان»، باید «گوش» باشد، گفت: کارمند تراز کسی است که به خواسته ارباب رجوع خودش با احترام گوش فرا داده و با جان دل برای رفع گرفتاری او قدم بردارد؛ کارمند باید با نشاط باشد، به بیان دیگر مشکلات و دغدغه های شخصی خودش را نباید وارد مسائل کاری و اداری کند، بلکه با رفتار خودش به دیگران انرژی مثبت بدهد.

کارمندان باید هر روز بازخورد اعمال خود را ارزیابی کنند

حجت‌الاسلام مرتضوی هشترودی با اشاره به اینکه کارمندان باید نسبت به بازخورد کارهایشان ارزیابی داشته باشند، عنوان داشت: کارمندان باید کارهای مثبت و منفی خود را هر روز وارسی کرده و سعی داشته باشند اعمال منفی را جبران کنند، همچنین باید در جهت خدمت به مردم برای خود برنامه ریزی دقیق داشته باشند.

کارمندان باید تقوا محور عمل کنند

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه کارمندان باید مراتب تقوا را در خود تقویت کنند، افزود: کارگزاران دولت باید ترس از خدا داشته باشند و در همه حال خدای متعال را ناظر اعمال پیدا و نهان خود ببینند؛ اگر کارمند برنامه های کاری خود را منظم کند به یقین برای همگان نمونه و الگو خواهد شد و وقتی هم کارمند نمونه شود به تبع حاکمیت هم نمونه و کارآمد خواهد شد.

کارمندها آینه دولت هستند

وی در پایان با بیان اینکه کارمندها آینه دولت هستند، خاطرنشان کرد: اگر کارمندان به وظایف خودشان عمل کنند، دولت در انظار عمومی جلوه‌ای خوشایند خواهد داشت، اما اگر کارمندان برخورد و فعالیت مناسبی نداشته باشند پس از مدتی، وجهه دولت نیز خراب شده و نارضایتی عمومی را به دنبال خواهد داشت./841/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات