۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۵۲۰۷۶۸
مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه خراسان شمالی:

مراسم دعای عرفه در تمام شهرهای خراسان شمالی برگزار می‌شود

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه خراسان شمالی از برگزاری مراسم پرفیض دعای عرفه هم‌زمان با روز عرفه در تمامی شهرهای استان خبر داد و گفت: این مراسم معنوی در بجنورد، عصر روز نهم شهریور در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می شود.
حجت الاسلام قدیمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اصغر قدیمی، مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه خراسان شمالی، امروز در نشست هماهنگی برنامه های روز عرفه که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن روز عرفه، اظهار داشت: عرفه روز دعا، خودشناسی و خداشناسی است و دعای عرفه هم عرفان ناب اهل بیت (ع) است.

وی افزود: این دعای عرفانی تمام جوانب وجودی انسان نظیر خلقت، اخلاق و روحیات انسان را در برمی‌گیرد؛ به طوری که فلسفه این دعا آشنایی با خلقت انسان، روحیات، اخلاق و عمل صالح و دین بوده و سبب شست و شوی قلبی انسان می‌شود.

حجت‌الاسلام قدیمی اضافه کرد: خداوند در این روز پربرکت درهای رحمت و مغفرت خود را بر روی بندگان گشوده و مسلمانان با استفاده از این لطف الهی با خواندن دعای عرفه و توبه در این روز همچون پرنده‌ای سبک‌بال آماده نبرد با انحرافات و پلیدی‌های اخلاقی و اجتماعی می‌شوند.

دبیر مجمع علمای استان خراسان شمالی با اشاره به حدیثی از رسول مکرم اسلام حضرت محمد (ص)، ادامه داد: در فضیلت روز عرفه و دعای عرفه احادیث و روایات فراوانی نقل شده و حضرت محمد (ص) هم با بیان اینکه برخی از گناهان جز در عرفات بخشوده نمی‌شوند بر فضیلت و برتری این روز خدایی و حسینی تأکید کرده است.

حجت‌الاسلام قدیمی با بیان اینکه کسانی که اهل دعا هستند نباید از دعای عرفه غفلت کنند، تصریح کرد: عرفه روز دعا، نیایش و توسل به درگاه باری تعالی است و نباید فرصت ارزنده این روز را با تنبلی و کاهلی نادیده گرفته و در خواب غفلت فرو رویم.

وی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) دعای عرفه را در سال قبل از سال حادثه عاشورا قرائت کرده است، خاطرنشان کرد: بهترین عمل در روز عرفه دعا بوده و تنها روزی که برای مناجات همگانی معرفی شده روز عرفه است؛ از این رو مسلمانان باید این فرصت معنوی را برای طلب مغفرت غنیمت شمارند.

حجت‌الاسلام قدیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مراسم پرفیض دعای عرفه در روز عرفه در شهرهای خراسان شمالی برگزار می‌شود، اظهار کرد: این مراسم معنوی و پرفیض رأس ساعت 15:30 دقیقه پنجشنبه نهم شهریورماه سال جاری در مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار می‌شود.

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه خراسان شمالی افزود: برای برگزاری بهتر و باشکوه‌تر این مراسم تمام تدابیر و اقدامات لازم اندیشیده شده است تا مردم مؤمن با حضور در مراسم عرفه با تمرین بندگی، خودشناسی و خداشناسی قدردان گوشه‌ای از الطاف و عنایت‌های خداوند متعال باشند./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات