۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۵۲۰۷۷۶
امام جمعه موقت اهواز:

خانواده مهم ترین پایگاه جامعه است

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به مقوله خانواده و نقش زن در جامعه، گفت: مهمترین پایگاهی که جامعه دارد خانواده است و رشد، استمرار و ثمردهی خانواده به نقش مادر وابسته است.
حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده،‌ امام جمعه موقت اهواز امروز شنبه ۴ شهریور در همایش نقش زنان در توسعه خوزستان که به مناسبت هفته دولت در اهواز برگزار شد با تبریک اول ماه ذی الحجه و هفته دولت و قدردانی از تلاش های دولت مردان اظهار داشت: بحث نقش زن در جامعه بحثی تاریخی است، در جوامع مرد سالاری، زن سالاری و دیگر جوامع دغدغه این بوده که به طور کلی نقش و جایگاه زنان در عالم آفرینش چیست.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به آیه ای از قرآن کریم گفت: قرآن به صورت زیبا و صریح می فرماید"هرکس عمل صالح انجام دهد و مومن باشد ما به او یک زندگی پاک می دهیم این حیات طیبه اصلا  جنسیتی در آن عنوان نشده است و به صورت مصداقی نقشی که زنان در تمدن سازی داشته اند، خداوند در قرآن از حضرت مریم و آسیه زن فرعون یاد کرده است و آنچه در تاریخ داریم حضرت خدیجه (س) بانوی ارزشمند اسلام که همراه پیامبر (ص) در مراحل مختلف بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با بیان اینکه در دیدگاه نسبت به زن باید از افراط و تفریط جلوگیری کنیم بیان داشت: باید اعتدال در مهمترین مباحث ما که خداشناسی است جایگاه ویژه ای داشته باشد و در بحث زن متاسفانه فمینیسم  به وجود آمده عکس العملی است در  نگاه تاریخی به زن، نگاه اعتدالگرایانه این است که  زن را آنگونه که هست و باید باشد بنگریم یک هدف داشته باشیم و سپس برای رسیدن به آن هدف برنامه ریزی کنیم.

وی افزود: نگاه به جوامع غربی برای بررسی جایگاه زن در آنجا باید به دور از افراط و تفریط باشد؛ بدین معنا که نگوییم اقدامات و برنامه های کشورهای اروپایی، غربی در حوزه زنان کاملا درست است و نه بگوییم کاملا اشتباه است و برای رسیدن به جایگاه درست زن ممکن است جوامع غرب مسیری رفته باشند وبه نتیجه رسیده باشد یا خیلی از جاها به نتیجه نرسیده باشند.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه ابراز داشت: نباید افراط کنیم، نباید فکر کنیم نقش زن در توسعه به معنی حضور فیزیکی بانوان در جامعه است، این گونه نیست، مهمترین پایگاهی که جامعه دارد خانواده است، رشد، تعالی، استمرار و ثمر دهی خانواده به نقش مادر است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده اذعان داشت: حضور زنان در مناصب اجرایی باید فرصتی برای تقویت نقش خود در خانواده باشد.

وی با اشاره به عدم حضور زنان در شورای شهر پنجم اهواز گفت: با توجه به نبود حتی یک زن در بین اعضای شورای شهر جدید  چگونه انتظار می رود توسعه مشاغل خانگی، مشکلات زنان و سایر مسائل حوزه  بانوان در اولویت کاری شورای شهر قرار گیرد.

امام جمعه موقت اهواز در پایان با تاکید بر تحکیم بنیان خانواده در کشور گفت: یکی از مشکلاتی که دنیای غرب با آن مواجه است سستی بنیان خانواده است ما نباید به مشکل آنان دچار بشویم و باید در استان خوزستان کارهای فرهنگی موثر صورت پذیرد که با تلاش مسؤولان خوزستان از این جهت پیشرفت های زیادی داشته ایم./۹۴۵۳/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات