۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۵۲۰۸۱۶
حجت الاسلام میرشفیعی خبر داد؛

برگزاری همایش های آموزشی برای طلاب و مردم جهت آ‌شنایی با معارف غدیر

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که معارف لازم درباره ولایت و غدیر باید به طلاب و مردم آموزش داده شود، گفت: برای سنین مختلف جزوه ها و کتاب های گوناگونی جمع آوری شده است.
حجت الاسلام میرشفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمدصادق میرشفیعی خطیب و استاد حوزه علمیه قم عصر امروز در دیدار حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: چند سال است که عده ای از فضلا در موضوعات مربوط به غدیر زحمات خوبی کشیده اند و زمینه هایی خوبی برای انجام فعالیت جهت ترویج معارف غدیرفراهم شده است.

وی افزود: خوشبختانه بیش از 8 سال است که فضلایی به صورت وسیعی در حوزه و بیرون آن در فرصت غدیر خم، ایام فاطمیه و نیمه شعبان به تبلیغ می پردازند، برگزاری همایش های آموزشی برای طلاب در حوزه های علمیه به ویژه در مراکز استان ها برای طلاب و فرهنگیان از برنامه های این فضلا بوده است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که معارف لازم در سه موضوع بیان شده باید به طلاب و مردم آموزش داده شود، اظهار داشت: برای سنین مختلف جزوه ها و کتاب های گوناگونی جمع آوری شده است، برای احیای مناسبت مهم غدیر تلاش های فراوانی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: ماه ذی الحجة غیر از عید سعید غدیر مناسبت های بسیار مهمی دارد که باید مورد توجه باشد و اگر آنها احیا شوند غدیر در اوج قله خود قرار می گیرد، ده آیه از آیات ولایت مربوط به ماه ذی الحجة است.

حجت الاسلام میر شفیعی با بیان این که برای احیای ایام غدیر باید به صورت ویژه اهتمام شود، ابراز داشت: برای احیای نماز هم حرم ها اعلام آمادگی کردند و نیازمند حمایت بزرگان حوزه در این زمینه هستیم.

وی عنوان کرد: اتاق فکر و پشتوانه فکری از فضلا و علما در حال فعالیت هستند تا برای ایام غدیر و احیای آن کارهای خوبی انجام شود، باید موجی ایجاد شود و عید غدیر و مناسبت های قبل  و بعد آن با وسعت بیشتری پیگیری شود./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات