۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۵۲۰۸۳۷
امام جمعه ارومیه:

حمایت بازار از حوزه علمیه سبب ترویج بهتر دین در جامعه می شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه ارتباط بازار با حوزه های علمیه باید مستحکم شود، گفت: اگر بازار از حوزه های علمیه حمایت کند عالمان دین بهتر تربیت می شوند و مباحث دین در جامعه بهتر تبلیغ می شود.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امروز در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت شهید مهدی عراقی و هفته بسیج اصناف با اشاره به مختصری از زندگی نامه شهید مهدی عراقی گفت: خداوند در سوره صاف به مردم می فرمایند: "آیا شما را به معامله ای راهنمایی کنم که شما را از عذاب الیم نجات دهد؟، به خداوند و پیامبر او ایمان بیاورید و در راه خدا با جان و مال خویش جهاد نمایید".

وی افزود: شهید مهدی عراقی مصداق بارز این آیه شریفه است که با جان و مال خود در راه خداوند جهاد کرد، سالروز شهادت این شهید بزرگوار را روز بسیج اصناف انتخاب کرده اند تا اصناف و بازاریان این شهید بزرگوار را الگوی خود قرار دهند.

امام جمعه ارومیه در ادامه با اشاره به نقش بازاریان در انقلاب و دفاع مقدس گفت: اصناف و بازاریان متدین قبل و بعد از انقلاب، در زمان پیروزی انقلاب و در زمان دفاع مقدس بیش از اندازه زحمت کشیدند، اینکه انسان در بازار برای کسب روزی حلال تلاش کند و از طرف دیگر در مسائل سیاسی و انقلاب در میدان حضور داشته باشد، توفیق بزرگی از جانب خداوند است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی در ادامه افزود: کسی که برای کسب روزی حلال تلاش کند مانند کسی است که در راه خداوند جهاد می کند و در روایت داریم که: "عبادت ده جزء دارد که نه جزء آن کسب روزی حلال است".

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با بیان دو توصیه به بازاریان گفت: اول اینکه ارتباط بازار با حوزه های علمیه مستحکم شود، اگر بازار از حوزه های علمیه حمایت کند عالمان دین بهتر تربیت می شوند و مباحث دین در جامعه بهتر تبلیغ می شود.

وی ادامه داد: دومین مسأله ارتباط بازاریان با مساجد است که باید بیشتر از این شود، اگر به سبک بازارهای قدیمی نگاه کنیم حوزه ها و مساجد در نزدیکی بازار بود، این ارتباط بین حوزه و مساجد با بازار را نشان می دهد./۹۳۶/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات