۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۵۲۰۸۵۲
امام جمعه بابل تاکید کرد؛

ضرورت وحدت رویه در ایجاد موکب های ایرانی اربعین حسینی

امام جمعه بابل بر لزوم همبستگی و وحدت رویه در حوزه خدمات رسانی در اربعین حسینی از سوی مواکب ایرانی تاکید کرد و گفت: تعدد صدور مجوز برای ایجاد مواکب ایرانی سبب آشفتگی در حوزه اربعین می شود و باید مسؤولان با ایجاد یک وحدت رویه، سبب نظم بخشی به این حوزه شوند.
ستاد اربعین مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل صبح امروز در جلسه هماهنگی ستاد اربعین شهرستان بابل در دفتر امام جمعه، با تقدیر از تلاش ها و خدمات ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا مازندران، گفت: ستاد اربعین راهیان کربلا با خدمات گسترده در سال های اخیر به ویژه در اربعین گذشته به زائران سید الشهدا(ع) گویای ظرفیت بالای معنوی و مدیریتی شهرستان بابل است.

وی افزود: خدمات گسترده ستاد پیاده روی اربعین حسینی راهیان کربلا در سال گذشته نه تنها برای زائران استان مازندران بلکه سایر استان ها و چند کشور خدمات مناسبی را در حوزه اسکان و پذیرایی و خدمات درمانی ارائه کرد که این همت بالا جای تقدیر ویژه دارد.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل خدمات رضایت بخش به زائران اربعین را نشان از برنامه ریزی مناسب و مدیریت خوب دانست و اظهار داشت: ستاد اربعین راهیان کربلا ستادی فرا استانی در حوزه اربعین با استفاده از ظرفیت شهرستانی است و به سهم خودم از این عزیزان که افتخاری بزرگ برای این استان هستند، تقدیر می کنم.

وی با تقدیر از همراهی و همکاری مقامات عراقی به ویژه استان کربلا با ستاد اربعین راهیان کربلا، تاکید کرد: همکاری و همراهی مقامات عراقی و مساعدت در این حوزه یک فرصت بسیار خوب برای نزدیکی میان دو ملت ایران و عراق است و سیدالشهدا(ع) موجب الفت میان مردم دو کشور شد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به بازدید اخیر خود از محل اسکان زائران موکب الشباب العلویون فاطمه الزهرا(س) مازندران در شهر کربلا، خاطرنشان کرد: محل ورزشگاه کربلا مکان بسیار مناسب برای اسکان زائران اربعین است و امسال با مساعدت و محبت مقامات عراقی تمام ظرفیت این ورزشگاه در اختیار ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا مازندران قرار خواهد گرفت.

وی با انتقاد از آشفتگی در تصمیم گیری در حوزه اربعین، گفت: تعدد صدور مجوزبرای موکب موجب آشفتگی در حوزه اربعین می شود و باید مسؤولان با ایجاد یک وحدت رویه، موجب نظم بخشی به این حوزه شوند.

امام جمعه بابل با بیان این که ظرفیت اربعین حسینی یک ظرفیت بی نظیر برای جهانی شدن راه سید الشهدا(ع) است، تصریح کرد: در سال های اخیر مساله پیاده روی اربعین حسینی از یک مساله داخلی عراق با حضور زائران از سراسر جهان به سمت یک اجتماع جهانی و بیعت با راه امام حسین(ع) برای حمایت از مکتب حیات بخش اسلام در حرکت است.

وی ادامه داد: هر سال بر تعداد زائران اربعین حسینی از سراسر جهان افزوده می شود و اهتمام برای خدمت رسانی به زائران در کنار برادران عراقی ضروری است تا خدمات مناسبی به این زائران ارائه گردد.

محمد حسین طبرستانی، دبیر ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا نیز در این نشست با اشاره به برنامه های این ستاد در اربعین پیش رو، گفت: در سال گذشته 35 هزار زائر اربعین حسینی از سوی این ستاد اسکان داده شدند که امسال بر اساس برنامه ریزی انجام شده این تعداد به 50 هزار نفر در شهر کربلا خواهد رسید.

وی افزود: از پایان اربعین حسینی سال گذشته تا امروز 22 جلسه در ستاد اربعین راهیان کربلا مازندران صورت گرفته است و امسال در موکب فاطمه الزهرا(س) و الشباب العلویون برای تغذیه 38 هزار نفر از زائران صورت می گیرد.

دبیر ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا با اشاره به خدمات جانبی  از سوی این ستاد برای زائران، اظهار داشت: ایجاد یک درمانگاه سیار، خیاطی، پیرایشگاه و لباس شویی صلواتی، نانوایی و سرویس های بهداشتی و استحمام زائران از جمله برنامه های این ستاد در حوزه خدمات رسانی در کنار اسکان و پذیرایی از زائران در شهر کربلا است.

طبرستانی  ادامه داد: باید با شناسایی همه ظرفیت ها اهتمام ما بر اساس دستورات مقام معظم رهبری برای باشکوه برگزار شدن اربعین حسینی با محوریت مردم عراق باشد تا این حرکت جهانی در راستای عظمت تشیع و فراگیر شدن گفتمان قیام حسینی در سطح بین الملل قرار گیرد.

وی از اعزام 213 خادم از سوی این ستاد برای اربعین امسال خبر داد و تصریح کرد: همه خادمان با هزینه شخصی و بر اساس نگاه متعالی دینی و مذهبی به کربلای معلا اعزام می شوند و خادمان ستاد راهیان کربلا به مدت 2 ماه در شهر کربلا برای تدارک و آماده سازی پذیرایی از زائران حسینی مستقر خواهند شد./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات