۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۵۲۰۹۳۷
امام جمعه حمیدیه:

مدگرایی شایسته جامعه دینی نیست

کارشناس مسائل فرهنگی و دینی گفت: یک جامعه متمدن و عقلانی قطعا به سمت و سوی خیالات و توهمات کشیده نخواهد شد چرا که جامعه متمدن راه و روش زندگی اش را بر اساس داشته های خودش بنیان می نهد.
هاشمی

حجت الاسلام قاسم هاشمی، امام جمعه حمیدیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با بیان این که مد و مدگرایی رابطه بسیار مستقیمی با بعد فرهنگی جامعه دارد، ابراز داشت: متاسفانه مسأله فرهنگ در جامعه ما مورد غفلت قرار گرفته است.

امام جمعه حمیدیه بیان داشت: در حقیقت دشمن ضربه و نفوذ خود را به ملت ما به ویژه جوانان وارد کرده است و در تهاجم فرهنگی با وجود تاکید مکرر رهبر معظم انقلاب به طور کاملا مطلوب نتوانستیم ظاهر شویم.

رییس شورای فرهنگ عمومی حمیدیه تصریح کرد: مدگرایی برای ملت‌های پوچ گرا مطرح است نه یک جامعه ای که دارای تمدن بسیار درخشان اسلامی است در حالی که همین تمدن اسلامی همه ابعاد و زوایای فرهنگی و همچنین اجتماعی جامعه را به شکل بسیار خوبی برای ما تبیین و برنامه ریزی کرده است.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به اینکه مدگرایی مختص جامعه خیال پرداز است، ابراز داشت: ترویج «مد» به نوع تفکر فرهنگی جامعه ارتباط دارد، یک جامعه متمدن و عقلانی قطعا به سمت و سوی خیالات و توهمات کشیده نخواهد شد چرا که جامعه متمدن راه و روش زندگی اش را بر اساس داشته های خودش بنیان می نهد.

وی در ادامه افزود: مدگرایی بر اساس فرهنگ غربی برای جوانان ما ضررهای فراوانی از قبیل عدم پیشرفت و تعالی در زندگی خودشان و حتی جامعه خواهد داشت؛ از این رو باید جوانان ما با بصیرت بالا از این تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب غفلت نکنند.

امام جمعه حمیدیه در پایان ابراز داشت: جوانان ما باید بسیار هوشیار باشند و برنامه و روشی که اسلام برای ما پی ریزی کرده است را در قبال تهاجم فرهنگی دشمنان پیاده کنند چرا که فرهنگ ناب اسلامی قطعا برترین فرهنگ حال حاضر جهان به شمار می آید./9453/ت۳۰۳/س

ارسال نظرات