۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۵۲۰۹۵۹
استاد حوزه علمیه خواهران:

ناهنجاری های اجتماعی نتیجه مستقیم مهجوریت قرآن است

استاد حوزه علمیه خواهران گفت: علت مستقیم بی حجابی، بدحجابی، و انواع فسادهای اخلاقی مهجوریت قرآن در جامعه است.
قرآن کریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم مظفری، استاد حوزه علمیه خواهران امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که در احادیث و روایت هایی از ائمه معصوم و پیامبر(ص) بیان شده که خانه ای که در آن قرآن تلاوت می شود محل آمد و شد فرشتگان است، گفت: همانطور که ستاره ها در آسمان مسیر را به اهل زمین نشان می دهند خانه هایی که در آن قرآن تلاوت می شود برای فرشتگان همین حکم را دارند.

وی افزود: تلاوت قرآن کریم در خانه اهل خانه را از وسوسه و فریب های شیطان ایمن می کند و یکی از واجباتی که بر عهده پدر و مادر بوده این است که تلاوت قرآن را به فرزندان خود تعلیم دهند.

استاد حوزه علیمه خواهران با بیان این که متأسفانه در جامعه امروز به دلیل وجود نهادهای مختلف آموزشی و مدارس، پدر و مادر برای انجام این وظیفه احساس مسؤولیت نداشته و تصور می کنند که مدرسه باید تلاوت قرآن را به فرزندانشان آموزش دهد، گفت: باید دقت کرد که تربیت مسؤولیتی است که خداوند مستقیما برعهده والدین گذاشته و نمی توان آن را از خود سلب کرد؛ بنابراین والدین در کنار آموزش های مدرسه، لازم است که قرآن را به فرزندان خود تعلیم دهند.

خانم مظفری ادامه داد: تعلیم قرآن به فرزندان تنها شامل تلاوت نیست بلکه شامل ترجمه و تدبر در قرآن می شود، والدین باید در کنار این امور به مهم ترین رسالت مؤمن در برابر قرآن یعنی عمل به آن نیز پایبند بوده و به فرزندان خود در عمل بیاموزند که قرآن تنها کتابی برای احترام گذاشتن و نگه داری در جاهای نفیس نیست بلکه قرآن برنامه عملی زندگی یک مسلمان است که انسان نسبت به آن مسؤولیت شرعی داشته و باید با عمل به دستورات آن این کتاب انسان ساز را در مسیر زندگی خود مورد اجرا  و استفاده عملی قرار دهد.

وی افزود: در جامعه ای که قرآن مهجور باشد آن جامعه از دین دور خواهد شد و بی حجابی، فسادهای اخلاقی، دروغگویی و سایر رذایل اخلاقی نشانه مهجوریت قرآن در جامعه است.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به این که محبت به اهل بیت(ع) در کنار عمل به دستورات قرآن کامل می شود، افزود: آنچه که انسان را به سعادت می رساند تبعیت از امام معصوم و عمل به قرآن کریم است و هر یک از این دو به تنهایی برای رسیدن به تکامل انسانی و قرب الی الله کافی نیست؛ زیرا حضرت رسول خدا(ص) دو شرط نجات از فتنه های شیطان را تمسک همزمان و تؤامان به قرآن کریم و ولایت اهل بیت(ع) عنوان می کنند.

خانم مظفری یادآور شد: متأسفانه با تمام تأکیداتی که رهبر معظم انقلاب در زمینه رفع مهجوریت از قرآن کریم دارند باز در جامعه شاهد بی توجهی خانواده ها و مسؤولان به این مسأله هستیم که این بی توجهی پیامدهای بسیاری را در جامعه به دنبال داشته و موجب پرورش نسلی دین گریز و عدم آشنا به آموزه های قرآن کریم شده است./968/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات