۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۵۲۱۰۵۴
امام جمعه الیگودرز:

«مدگرایی» یک دسیسه فرهنگی است

امام جمعه الیگودرز مدگرایی را تفکری وارداتی برای ضربه زدن به فرهنگ و حجاب بانوان ایرانی اسلامی از سوی دشمنان دانست.
امام جمعه الیگودرز

حجت الاسلام محمدعلی ارزنده، امام جمعه الیگودرز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد بیان داشت: مد و مدگرایی تفکری وارداتی است که امروز نسل جوان را بیش از دیگر اقشار جامعه مورد هدف قرار داده است.

وی با اشاره به دسیسه های فرهنگی دشمنان برای به انحراف کشاندن نسل جوان افزود: رواج مدگرایی یکی از این دسیسه های فرهنگی بوده و باید نسبت به آن هوشیار بود.

امام جمعه الیگودرز عنوان داشت: مد و مدگرایی که به معنای الگوگیری از غربی ها بوده و با ارزش‌های اسلامی در تضاد باشد، برای افراد و جامعه اسلامی مضر است.

وی با تأکید بر ضرورت نگاه عمیق به مدگرایی در جامعه خاطرنشان کرد: رواج بی بند و باری و ترویج بی حجابی از جمله آثار زیان باری است که در جامعه اسلامی در سایه مدگرایی شاهد آن هستیم.

حجت الاسلام ارزنده در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به ظاهر جامعه مدگرایی بیشتر بین زنان مشاهده می شود و این مهم در از بین بردن استحکام کانون خانواده، تربیت غلط فرزندان و ضربه به اقتصاد خانواده تأثیر منفی بر جای می گذارد.

وی علت رواج مدگرایی بین بانوان را چشم و هم چشمی دانست و اظهار داشت: در این راستا دشمن با تلاش در جهت رواج تفکر وارداتی عفت، حجاب و تربیت اسلامی را در خانواده ها و جامعه اسلامی مورد هدف قرار داده است.

امام جمعه الیگودرز با تأکید بر ضرورت بصیرت بخشی بین زنان و دختران برای مقابله با این تفکر وارداتی ادامه داد: با آگاه سازی نسل جوان باید جلوی هجمه های فرهنگی غربی ها در جهت ضربه به فرهنگ گرفته شود.

وی بیان ارزش‌ها و آموزه های دینی و نوع پوشش بر اساس قوانین اسلامی را لازمه مقابله با آثار مخرب مدگرایی عنوان کرد.

حجت الاسلام ارزنده خاطرنشان کرد: تبیین و ترویج سبک زندگی اسلامی بهترین راه مقابله با رواج مدگرایی و آثار زیان بار آن در جامعه است.

وی به نقش حوزه و نهادهای فرهنگی و صاحبان تریبون همچون ائمه جمعه در ارتقای ارزش‌ها در جامعه اشاره و عنوان کرد: با همکاری و تعامل این نهادها می توان گام های مؤثری در جهت نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی و توجه آحاد مردم به نوع پوشش اسلامی و مقابله با توطئه های فرهنگی غربی ها گام برداشت./9459/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات