۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۵۲۱۰۷۷
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد:

برای شادی اهل بیت کم نگذاریم

استاد حوزه علمیه قم گفت:‌ با توجه به اینکه پیامبر اکرم(ص) به مدت سه روز در غدیر توقف کردند تا امام علی(ع) را به خوبی برای مردم معرفی کنند، ما هم باید به پیروی از ایشان از هرگونه کوتاهی در احیای این عید بزرگ پرهیز کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد در همایش شعائری ایام غدیریه که عصر امروز در مجتمع فرهنگی و آموزشی امامزاده شاه سید علی(ع) قم برگزار شد، با اشاره به ضرورت بزرگداشت مناسبت های ماه ذی الحجة الحرام گفت: متأسفانه به این مناسبت ها در کشور ما بسیار کم پرداخته می شود؛ چه خوب است در کشور ما که به عنوان الگوی جهان اسلام است، هر ماه از سال به نام یکی از معصومین(ع) شناخته شود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان آیه شریفه «و ذکّرهم بأیام الله» اظهار داشت: زنده نگه داشتن «ایام الله» دین اسلام را زنده نگه داشته است؛ ایمان و تقوا در صورتی در جامعه پررنگ می شود که شعائر دینی در کشور بزرگ داشته شود.

وی با اشاره به اینکه در روایات از معصومین(ع) نقل شده است که «شیعتنا یفرحون لفرحنا و یحزنون لحزننا» عنوان کرد: فعالیت ها در زمینه عزاداری برای اهل بیت(ع) گرچه نمی تواند حق اصلی این بزرگواران را ادا کند، اما در حد توانمان خوب توانسته ایم به مسأله «حزن» برای معصومین(ع) بپردازیم؛ چه خوب می شود اگر در زمینه شادی و سرور اهل بیت(ع) نیز فعالیت فعالانه داشته باشیم تا دیگر محکوم به مخالفت با شادی مردم نشویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد خاطرنشان کرد: حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت «دلیل اینکه "یفرحون" بر "یحزنون" (در روایت مذکور) مقدم شده این است که این شادی هم از اهمیت ویژه ای برخوردار است»؛ امروزه برخی گمان می کنند که اگر برای شادی اهل بیت(ع) نذر کنند، پذیرفته نمی شود، در حالی که اینگونه نیست و این نوع نذورات هم همانند همان نذرهای عزاداری قابل پذیرش در درگاه خداوند متعال است.

استاد و خطیب حوزه علمیه قم با بیان اینکه ما توانسته ایم فرهنگ عاشورا، ایام صادقیه و فاطمیه را به خوبی در جامعه نهادینه کنیم، ابراز داشت: همه بزرگان و علمای دین اذعان دارند که عید غدیر بسیار بزرگ تر و با عظمت تر از سایر شعائر دینی است؛ اگر در روزهای 22 بهمن و روز جهانی قدس در خانه شعار بدهیم به یقین هیچ اثری نخواهد داشت، این جریان بر عید غدیر هم صدق می کند، پس بنابراین همه ما باید دست به دست هم بدهیم و هر کس در حد توان خود گامی برای تعظیم عید غدیر بردارد؛ باید بدانیم و باور کنیم که با در خانه نشستن هیچ کاری انجام نخواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه پیامبر اکرم(ص) به مدت سه روز در غدیر توقف کردند تا امام علی(ع) را به خوبی برای مردم معرفی کنند، ما هم باید به پیروی از ایشان از هرگونه کوتاهی در احیای این عید بزرگ پرهیز کنیم.

حجت‌الاسلام فرحزاد در پایان یادآور شد: باید اهمیت شادی برای اهل بیت(ع) برای مردم بیان شود، اگر این فرهنگ سازی صورت گیرد این مسأله جواب برخی را هم می دهد که ادعا می کنند که شیعه تنها به گریه و روضه خوانی دعوت می کند./841/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات