۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۱
کد خبر: ۵۲۱۱۰۱
عضو شورای عالی حوزه‌ علمیه استان سمنان:

حضور در حوزه برای طلبه توفیق می‌آورد/ علم طلاب مقدمه عمل آنها باشد

مسؤول حوزه‌های علمیه شهرستان دامغان خطاب به طلاب جوان مدارس علمیه گفت: حضور در حوزه و درس خواندن باید برای طلبه متن و دیگر کارها و خواسته‌ها حاشیه باشد و بی‌تردید حضور منظم و مستمر در حوزه برای طلبه توفیق می‌آورد.
مسئول حوزه های علمیه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام سید محمود ترابی در آیین افتتاحیه حوزه‌های علمیه شهرستان دامغان که عصر یکشنبه با حضور مدیر حوزه‌های علمیه استان سمنان، امام جمعه، علما، اساتید و طلاب جدیدالورود و مشغول به تحصیل شهرستان دامغان به میزبانی مدرسه علمیه امام صادق(ع) برگزار شد، اظهار داشت: علم طلبه باید مقدمه عمل او باشد، علم بدون عمل نفی دانش است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه استان سمنان با بیان اینکه جامعه اسلامی باید از علم طلاب و روحانیان بهره‌مند شود، خاطر نشان کرد: حوزه‌های علمیه دامغان با سابقه چند قرن پرورش طلاب علوم دینی خاستگاه علما و فضلای بزرگی بوده که هم در گذشته و هم در حال حاضر زندگی خود را وقف تبلیغ و نشر ارزش‌های دینی و شاگردپروری کرده‌اند.

استاد برجسته حوزه علمیه دامغان در ادامه به چهار دستور و سفارش برای نوآموزان و طالبان علم براساس روایات اشاره کرد و گفت: نخست آنکه در هر شرایطی چهار چیز را کوچک نشمارید؛ اولین آنها کوچک نشمردن گناه است زیرا شاید همان گناه به ظاهر کوچک سبب خشم و غضب خداوند باشد.

امام جمعه سابق دامغان اضافه کرد: دومین مطلبی که طلاب هرگز نباید از یاد ببرند این است که درس خواندن را همواره متن زندگی خود و دیگر کارها را حاشیه بدانند و سوم آنکه هرگز به دنبال خلق خدا برای برآوردن حاجتتان نروید و تنها از خداوند یاری بخواهید.

حجت الاسلام ترابی تصریح کرد: نکته بعد اینکه هیچ عبادتی را کوچک نشمارید، توفیقی که خدا عنایت کرده را قدر بدانید و شکر گزار توفیقات الهی باشید، هیچ دعا و درخواستی از خداوند را کوچک نپندارید و هیچ بنده خدایی را حقیر به حساب نیاورید.

مسؤول حوزه‌های علمیه شهرستان دامغان خطاب به طلاب حوزه‌های علمیه گفت: همواره به یاد شهدا باشید، آنها راه را برای ما بازکردند، شهدای روحانی، واقفان و بانیان حوزه‌های علمیه را یاد کنید؛ زیرا آنها حق بزرگی بر گردن ما دارند، این حق را بزرگ بشمارید و بدانید حضور منظم و مستمر در حوزه برای طلبه توفیق به همراه دارد./977/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات