۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۵۲۱۱۱۶
در حوزه های شیعه شناسی و مطالعات زنان؛

فراخوان مقاله هشتمین همایش و یادواره بانوی با فضیلت اعلام شد

مرکز پژوهشی مکتب نرجس(س) فراخوان مقاله هشتمین همایش و یادواره بانوی بافضیلت استاد طاهایی را در دو حوزه شیعه شناسی و مطالعات زنان برگزار می کند.
فراخوان مقاله

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مرکز پژوهشی مکتب نرجس(س) فراخوان مقاله در دو حوزه شیعه شناسی و مطالعات زنان را برگزار می کند.

این فراخوان مقاله در دو محور زنان و مدیریت و بحران و امامان معصوم مبارزه با بدعتها و احیای ارزش ها صورت می گیرد.

زنان و مدیریت بحران
در محور اول ۳ موضوع مدیریت بحران در خانواده، مدیریت بحران در جامعه، مدیریت بحران در عرصه سیاسی و بین الملل به عنوان سرفصل های ارائه مقالات انتخاب شده است.

در موضوع مدیریت بحران در خانواده عناوینی همچون مدیریت زنان و مدیریت بحران در برابر چالش های معیشتی و شغلی همسر، مدیریت بحران در فرآیند بلوغ فرزندان، مدیریت بحران در انتقال ارزش ها و باورهای دینی به نسل آینده در برابر تجددخواهی و جریان های فکری انحرافی پرداخته شده است.

در  موضوع زن و مدیریت بحران در جامعه عناوینی همچون زنان و مدیریت بحران در برابر آموزه های تربیتی تهاجم فرهنگی در محیط کار و جامعه، زنان و مدیریت بحران در برابر آموزه های مصرف جریان های لیبرالیستی، مدیر بحران در آموزه های جمعیتی سازمان جهانی بهداشت، مدیریت بحران در برابر آموزه های جنسیتی برگرفته از تمدن غرب پرداخته شده است.

در سومین سرفصل مدیریت بحران زنان در عرصه بین الملل، عناوینی شامل زنان و مدیریت بحران در جمع بین تربیت فرزند، صله رحم، حضور اجتماعی و بصیرت سیاسی، مدیریت بحران در زندگی زنان نمونه در طول تاریخ اسلام، مدیریت بحران در زندگی زنان شاخص در عصر معاصر (بانو امین و استاد طاهایی و...) در نظر گرفته شده است.

امامان معصوم، مبارزه با بدعت ها و احیای ارزش ها
در موضوع امامان معصوم، مبارزه با بدعتها و احیای ارزش ها، سرفصل هایی همون ائمه و مقابله با بدعتهای سیاسی و اجتماعی، ائمه و مقابله با بدعتهای فکری و فرهنگی، بدعتهای فرقه های نوظهور و روش مقابله با آنها با تاسی از سیره معصومین انتخاب شده است.

در سرفصل اول، عناوینی مثل تاثیر تعرفه و اختلافات سیاسی در ایجاد بدعتها و روش ائمه برای مهار آنها و احیای ارزش ها، نقش منافع اقتصادی و دنیا دوستی در ایجاد بدعتها و روش ائمه برای مهار آنها و احیای ارزش ها در نظر گرفته شده است.

در موضوع امامان و مقابله با بدعتهای فرهنگی، موضوعاتی شامل ترویج خرافات و گسترش بدعتها و روش ائمه برای مقابله با آن، تاثیر تقلید و مقدس مآبی و ایجاد بدعتها و روش ائمه برای مقابله با آن و در سرفصل سوم به موضوعاتی همچون برپایی آیین خاص و نوظهور مذهبی، ترویج افکار باطل و انحراف باورها و ارزش های دینی، برپایی مراسمات نوظهور، دستورالعمل های نوظهور، سرمایه گذاری بر لذات دنیوی و بهره وری زیاد در آن پرداخته شده است.

مهلت ارسال چکیده مقالات تا پایان شهریور ۹۶ و ارسال اصل مقالات تا پایان مهرماه در نظر گرفته شده‌ است.

علاقه مندان جهت شرکت در این فراخوان می توانند، مقالات پژوهشی خود را به آدرس research@m_marked.org ارسال و یا با شماره تلفن های 3859540-38544677-0513 تماس بگیرند./۹۷۰۵/پ203/ب1

ارسال نظرات