۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۵۲۱۱۹۲
رییس کل بانک مرکزی:

جلوی هدررفت منابع و تسهیلات بانکی گرفته شود

رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه باید جلوی هدررفت منابع و تسهیلات بانکی بگیریم، گفت: بنگاه هایی که زیان بار هستند نمی توانند ادامه فعالیت داشته باشند و نباید خطوط بنگاه ها کهنه باشد.
سیف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، ولی الله سیف، رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز در شورای هماهنگی بانک های خراسان جنوبی اظهار داشت: در سال گذشته بیش از 24 هزار و 500 واحد کوچک و متوسط با مبلغی بالغ بر 17 هزار و 500 میلیارد تومان سرمایه در گردش به چرخه تولید و اشتغال کشور بازگشتند.

وی گفت: تولید و رونق اقتصادی در سال گذشته روند رو به رشدی را داشت که امید داریم این روند رو به رشد در سال جاری نیز ادامه داشته باشد.

رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه نظام بانکی کشور دچار مشکلات و معضلاتی است، افزود: یکی از اهداف اصلی نظام بانکی در کشور حمایت و پشتیبانی از اقتصاد و فعالیت های تولیدی است.

سیف با بیان اینکه باید جلوی هدررفت منابع و تسهیلات بانکی بگیریم، تصریح کرد: بنگاه هایی که زیان بار هستند نمی توانند ادامه فعالیت داشته باشند و نباید خطوط بنگاه ها کهنه باشد.

وی با بیان اینکه دولت باید سالانه 900 هزار شغل را ایجاد کند، ادامه داد: نظام بانکی بیش از 85 درصد تامین منابع مالی اقتصاد کشور را بر عهده دارد.

رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: بنگاه های کوچک و متوسط در استانی مانند خراسان جنوبی از اهمیت بالایی برخوردار هستند و باید به این بنگاه ها توجه ویژه ای شود.

سیف اظهار کرد: در سال جاری مبلغی بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان در نظام بانکی برای بنگاه های کوچک و متوسط در نظر گرفته شده است که از این مبلغ، ۲۰ هزار میلیارد تومان برای سرمایه در گردش، ۱۰ هزار میلیارد تومان برای تجهیزات و نوسازی خطوط بنگاه ها و ۲۰ هزار میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال در کشور است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی نیازمند توجه ویژه ای در نظام بانکی است، افزود: ادامه فعالیت های تولیدی بنگاه های اقتصادی خلق ارزش نمی کند بلکه ارزش موجود را نیز از بین می برد، بهتر است بانک ها در ایجاد سود سپرده های بانکی مسابقه نگذارند./880/پ202/ب1

ارسال نظرات