۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۵۲۱۲۰۱
در صحن علنی مجلس مطرح شد؛

ذوالنور: انتظام و شأنیت مجلس دچار خدشه نشود

نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر ذوالنور در خصوص توجه ویژه‌تر به موضوع لغو سخنرانی مطهری گفت: این برداشت صحیح نیست و سابقه لغو سخنرانی از سوی دادستان صرفا به دلیل احتمال وقوع جرم وجود نداشت.
ذوالنور و مطهری

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور پیش از ظهر امروز دوشنبه ششم شهریور در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در تذکری آیین‌نامه‌ای با تأکید بر حفظ شئونات مجلس و رعایت حقوق نمایندگان طبق سیستم قرعه‌کشی در صحن خطاب به مطهری، نایب رئیس مجلس گفت: در حالی که نوبت آقای کواکبیان برای صحبت نبود و آقایان وکیلی و کاتب نیز بر آن صحه گذاشتند شما به این نماینده اجازه صحبت دادید تا درباره ارائه گزارشی در خصوص لغو سخنرانی شما صحبت شود که به صلاح نبود و شائبه تبانی ایجاد می‌شود چنانچه اصل گزارش نیز این شائبه را داشت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه پیش از این نیز بارها شاهد لغو سخنرانی‌های نمایندگان همچون نقوی حسینی و کریمی قدوسی در استان‌های مختلف بوده‌ایم، یادآور شد: این افراد نیز نماینده هستند،اما ظاهرا شما نماینده‌تر هستید؛ چرا که برادر خانم رئیس مجلس بوده اما آنها نسبت فامیلی با ایشان ندارند.

عضو کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: معتقدم مقصر دانستن دادستان در گزارش سوگیری و خلاف آیین‌نامه است و با سوگند هیأت رئیسه سازگاری ندارد لذا به این منوال باید سیستم قرعه‌کشی تعطیل شده و هر که صدایش بلندتر است صحبت کند؛اما باید بدانیم مجلس با هیأت عزاداری تفاوت دارد و نباید انتظام و شأنیت آن دچار خدشه شود.

مطهری: سابقه لغو سخنرانی از سوی دادستان صرفا به دلیل احتمال وقوع جرم وجود نداشت

علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: این برداشت که برای لغو سخنرانی بنده اقدام ویژه‌ای به خاطر نسبت فامیلی با رئیس مجلس صورت گرفته درست نیست و موضوع سخنرانی مشهد خاص بود و نمونه آن در گذشته وجود نداشت که دادستان بگوید به دلیل احتمال وقوع جرم سخنرانی لغو شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی برهمین اساس یادآور شد: پیش از این برای سایر نمایندگان صرفا جلسات به هم ریخته بود؛اما هیچ‌گاه دادستان پیش از تصمیم شورای تأمین نگفته بود به دلیل احتمال وقوع جرم باید سخنرانی تعطیل شود؛از این رو از کمیسیون شوراها درخواست ارائه گزارش شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان ساخت: بنده چند بار به آقای لاریجانی گفتم که این گزارش قرائت نشود و وقت نمایندگان به خاطر  بنده تلف نشود؛اما ایشان گفت به علت چاپ شدن گزارش، امکان خروج از دستور وجود ندارد./۸۵۶/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات