۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۵۲۱۲۱۲
امام جمعه تبریز:

تحقق جامعه موفق در گرو توجه به بنیان خانواده است

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: اگر بنیان خانواده ایرانی با تعاریف مورد پسند غرب مورد تهدید قرار گیرد؛ شاهد بروز بسیاری از معضلات اجتماعی و اخلاقی خواهیم بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی امروز در همایش ائمه جمعه شمال‌غرب کشور که در آمفی تئاتر پایگاه شکاری شهید فکوری تبریز برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین نقشه‌های شوم دشمنان، ترویج سبک زندگی غربی در جوامع اسلامی است.
وی با بیان این‌که ورود تعاریف غربی در مبانی سبک زندگی ایرانی اسلامی خطری بسیار جدی محسوب می شود، خاطرنشان کرد: با توجه به هجمه گسترده فرهنگی و عقیدتی استکبار و استعمار، نقش روحانیت، علما، ائمه جمعه و حوزه های علمیه در تبیین و ترویج مبانی سبک زندگی اسلامی بسیار حائز اهمیت است.
امام جمعه تبریز سست شدن بنیان خانواده را از دیگر تهدیدهای غرب در جریان رواج سبک زندگی ضداسلامی در میان مسلمانان دانست و افزود: اگر بنیان خانواده ایرانی با تعاریف مورد پسند غرب مورد تهدید قرار گیرد؛ شاهد بروز بسیاری از معضلات اجتماعی و اخلاقی خواهیم بود.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که میان قدرت ملی و خانواده رابطه مستقیم و بسیار عمیق وجود دارد، گفت: سستی و تباهی خانواده انحطاط ملت را به دنبال می‌آورد، به یقین زمانی که به دنبال تجزیه و تحلیل یک خانواده موفق هستیم می‌توان به شاخص‌های قرآنی خانواده موفق مراجعه کرد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی سبک و سیره زندگانی ائمه اطهار علیهم السلام را بهترین الگو برای زندگی سعادتمند برای بشریت دانست و افزود: از دیدگاه ائمه اطهار، مفاهیم آیات قرآنی و سفارش رسول گرامی اسلام(ص) خانواده جایگاهی بسیار رفیع و ارزشمند دارد که غفلت از این نقش و جایگاه مورد خسران جوامع خواهد شد.
وی ثمره وجود خانواده سالم، متعالی و استوار را جامعه‌ای مترقی و خدامحور عنوان کرد و گفت: خانواده رکن طبیعی، اساس اشتغال و واحد بنیادی جامعه اسلامی بوده و در حفظ و گسترش قدرت ملی نقش بسیار مهم دارد، اگر به دنبال اصلاح جوامع هستیم، ابتدا بایستی از بنیان خانواده ها شروع کنیم.
امام جمعه تبریز آرامش و سکون، عشق، رحمت و اخلاق را چهار رکن اساسی هر خانواده موفق دانست و افزود: در خانواده‌ای که عشق، محبت و علاقه موج می زند؛ زمینه تعالی و موفقیت فرزندان بسیار فراهم است، برآیند چنین خانواده‌هایی قطعا جامعه ای مترقی و رو به پیشرفت خواهد بود./935/پ
۲۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات