۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۵۲۱۲۴۳
حجت الاسلام کشکولی تأکید کرد؛

امام باقر فرمانده جنگ نرم اسلام ناب در مقابله با انحرافات

مدیرمدرسه علمیه اباصالح(ع) با اشاره به نقش بی بدیل امام باقر(ع) در ترویج معارف شیعی گفت: امام باقر(ع) فرمانده جنگ نرم اسلام ناب در برابر انحرافات است.
کشکولی

حجت الاسلام کریم کشکولی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تسلیت شهات امام باقر(ع) عنوان کرد: شیعه باید به خود ببالد که شخصیتی پرچمدار هدایت او شده که علوم آل محمد(ص) را شکافته و حقایق قرآن و قفل های گشوده نشده علوم الهی را باز کرده است.

وی افزود: جامعه اسلامی به سبب وجود نورانی امام باقر(ع) شیرینی و حلاوت علم الهی را چشیده و قدرت و حیات را برای شیعه به ارمغان آورده است.

استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: امام باقر(ع) چنان شأنی در جامعه دارند که علم، قدرت و حیات الهی را که منشأ آن ذات خداوند سبحان است در عرصه اجتماع انسانی متبلور کردند.

مدیر مدرسه علمیه اباصالح(ع) با اشاره به نقش بی بدیل آن حضرت در ترویج معارف شیعی خاطرنشان کرد: روش و منش امام باقر(ع) به گونه ای بود که مردم شعبه ای از قدرت و حیات الهی را در وجود نورانی ایشان لمس کرده و علم الهی اهل بیت(ع) از جانب آن حضرت در جامعه گسترش پیدا کرد.

وی اضافه کرد: دوران امام باقر(ع) ویژگی های تاریخی خاصی دارد که به دلیل انتقال قدرت از بنی امیه به بنی عباس، فرصت مناسبی فراهم شد تا آن حضرت مکتب علمی و حدیثی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) را پس از مدت زمان زیادی که نقل احادیث پیامبر(ص) از جانب حاکمان منع شده بود، در جهان اسلام پایه گذاری کنند.

حجت الاسلام کشکولی تأکید کرد: سیره اخلاقی ایشان به تمام معنا ترجمه آیه «و لکم فی رسول الله لی اسوة حسنه» بود و تبلور اخلاق و سیره پیامبر(ص) که اسوه و الگویی الهی برای مسلمانان است در منش و سیره امام باقر(ع) مشاهده می شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: دوران آن حضرت ادامه جنگ نرمی است که بعد از جنگ سخت عاشورا شروع شده بود و آن حضرت به عنوان فرمانده جنگ نرم، آنچنان به مقابله با انحرافات پرداختند که هیچ کس نتوانست از طریق مواجهه فکری در برابر اسلام ناب ایستادگی کند.

مدیرمدرسه علمیه اباصالح(ع) ابراز کرد: دوران امام سجاد(ع) دوران انتقال جنگ سخت به جنگ نرم است و این مواجهه نرم در دوران امام باقر(ع) شدت گرفته و در دوران امامت امام صادق(ع) به اوج خود رسید و این امامان بزرگوار، فرماندهان جنگ نرم اسلام ناب در برابر انحرافات هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم همه ما در مسیر مکتب اهل بیت(ع) و سربازان دفاع از حریم دین و از شیعیان خالص آن امامان بزرگوار باشیم./872/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات